Top 10 marek w Polsce według rekomendacji konsumentów

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking YouGov Recommend, w którym pokazane są najchętniej polecane marki na całym świecie. Firma Inquiry sprawdziła więc razem z YouGov, które marki są najczęściej rekomendowane przez klientów w Polsce.

Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex*, w którym zadawane jest m.in. pytanie o chęć polecania marek. W tym roku po raz pierwszy opublikowano ranking YouGov Recommend dla marek monitorowanych w naszym kraju. Kategorie w Polsce obejmują handel spożywczy, drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce.

Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje Cukiernia Sowa – wskaźnik rekomendacji dla tej marki (wśród klientów) wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom niewiele ustępuje Allegro, zaś na trzecim miejscu znalazł się internetowy sklep rossmann.pl. Kolejne marki w zestawieniu Top 10 to pyszne.pl , 4F, Zara, Rossmann, AXA, Lidl oraz empik.com.

W osobnym rankingu wyróżniono te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku (Top Improvers). W ciągu ostatniego roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Netto, OBI oraz H&M; na dalszych miejscach znalazły się Carrefour, Kik, Dino i Żabka.

Listę Top Improvers zamykają Biedronka, Aldi i McDonald’s.

- Na liście YouGov Recommend Top 10 znajdują się nie tylko wielkie marki, ale też lokalne firmy, które cały czas pracują nad relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii wiele firm zdołało znacząco poprawić swoje wyniki - skomentowała Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

*YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2021 r. monitorowanych w Polsce jest ponad 200 marek.

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.