Biedronka leci na Litwę?

Biedronka kusi litewskich klientów i reklamuje się w tamtejszych mediach społecznościowych. Sprawdziliśmy dlaczego i czy to oznacza, że Biedronka szykuje się do ekspansji na tym rynku.

Biedronka ruszyła z komunikacją w języku litewskim i zmieniła zasady swojego programu lojalnościowego, aby można się było w nim rejestrować na litewskich numerach telefonów. Powód?

Okazuje się, że podczas pandemii Litwini mieszkający blisko polskiej granicy przyjeżdżali na zakupy do położonych po polskiej stronie Biedronek na zakupy - mieli do wyboru sklep w Sejnach, w Augustowie lub osiem placówek w Suwałkach. Chcieli także korzystać z promocji dostępnych z kartą Moja Biedronka, ale było to niemożliwe bez posiadania numeru telefonu polskiego operatora. Klienci radzili więc sobie w ten sposób, że kupowali polskie karty prepaid albo prosili o to polskich znajomych i tak rejestrowali kartę lojalnościową.

Tymczasem na LinkedInie ukazał się post Petrasa Cepkauskasa, menedżera działu żywności w Pricer.tl - sklepie internetowym i porównywarce cen na temat akcji reklamowej, jaką Biedronka prowadzi w litewskich mediach społecznościowych. Okazuje się, że Litwini którzy nie mają (a chcą) kartę Moja Biedronka mogą ją już zarejestrować.

"Nie masz karty Biedronka – możesz zarejestrować się już dziś, z litewskim numerem telefonu. Kupujący z Litwy przez długi czas mieli problem z aktywacją karty jednego z najbardziej lubianych polskich sklepów. Zapytałem znajomych, kupili polskie karty przedpłacone. W czasie pandemii Biedronka doceniła wartość przepływów litewskich klientów – reklamowała się po litewsku i akceptowała litewskie numery telefonów. Litwini powinni docenić, że bez ograniczeń pandemii mogą kupować nie tylko u lokalnych detalistów. A jeśli Biedronka nawiązała już komunikację z litewskimi klientami, to może się nie skończyć tylko na kartach…"

Może się też nie skończyć tylko na Litwie. Na zakupy do Biedronki przyjeżdżają również np. Słowacy.

Z karty Moja Biedronka korzysta już prawie 10 mln osób, co oznacza, że statystycznie co 4. Polak jest posiadaczem takiej karty.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.