Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Carlsberg z instalacją de-alkoholizującą w Browarze Okocim

To odpowiedź Carlsberg Polska na rosnącą sprzedaż piw 0,0%. Ich sprzedaż w 2020 r., mimo pandemii, przekroczyła 1 mld zł.

Pierwsze rozruchy instalacji w Browarze Okocim odbyły się na początku 2021 r. Proces usuwania alkoholu następuje łagodnie w próżni, pod ciśnieniem 100 mbarów i obejmuje kilka etapów, m.in. odgazowywanie oraz wstępną i właściwą de-alkoholizację. Obróbka piwa odbywa się w niskiej temperaturze, aby utrzymać wysoką stabilność i zapewnić najwyższą jakość piwa.

- Pracujemy na urządzeniu o wysokim stopniu wydajności, dzięki któremu z każdych 100 hl lagera uzyskujemy 92hl piwa 0.0% oraz 8 hl alkoholu o stężeniu 78% – mówi Paweł Zych, manager ds. produkcji w Browarze Okocim w Brzesku. – To nowe, zaawansowane technologicznie rozwiązanie pozwoli nam jeszcze pełniej odpowiadać na rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bezalkoholowymi, zarówno klasycznymi, jak też w wariantach smakowychdodaje  

Piwa bezalkoholowe to w ostatnich latach najszybciej rosnący segment rynku. W 2020 r., mimo pandemii, ich sprzedaż przekroczyła 1 mld zł. Na koniec ub.r. udział wartościowy piw 0,0% w  kategorii piwa wyniósł 5,7%, w porównaniu do 4,7% w 2019 r. Największe wzrosty wolumenowe odnotowały bezalkoholowe smakowe lagery (+34%) i bezalkoholowe lagery (+13%).

Na tegoroczny sezon Carlsberg Polska przygotowała nowości m.in.: Carlsberg Pilsner 0,0%, Okocim Radler 0,0% Mango z marakują oraz Somersby Strawberry & Lime 0,0%, dostępne w sklepach w specjalnie przygotowanych lodówkach Strefy Orzeźwienia.  Łącznie w ofercie piw bezalkoholowych znajduje się 13 produktów zaspokajających różne gusta konsumentów.  

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.