RTV Euro AGD otwiera outlet. To kolejna sieć z tym formatem

Sieć RTV Euro AGD otworzyła swój pierwszy outlet z elektroniką użytkową i sprzętem gospodarstwa domowego. Wcześniej na podobny ruch zdecydowała się Biedronka, Lidl (testowo) i Carrefour. Rzeczy używane sprzedaje Auchan.

Dotychczas produkty outletowe po obniżonych cenach marka RTV Euro AGD oferowała jako opcję dostępną w sklepie internetowym, obecnie klienci zyskają możliwość bezpośredniego zakupu w warszawskim centrum Factory Annopol.

Można tu kupić produkty w niższych cenach, ale - jak zapewnia operator sieci - w dobrym stanie. Mają gwarancję producenta i przeszły weryfikację techniczną specjalistów sieci. Często są to ostatnie sztuki z danej serii, produkty poekspozycyjne czy sprzęt z wcześniej otwartym lub uszkodzonym opakowaniem.

– Obserwujemy duże zainteresowanie możliwością zakupu sprzętu elektronicznego w dobrym stanie i jednocześnie w okazyjnej cenie. Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza w przypadku ofert outletowych niezwykle ważna jest możliwość obejrzenia produktu na żywo, by na tej podstawie móc podjąć decyzję o zakupie, dlatego uruchamiamy nasz nowy sklep w Factory Annopol – mówi Tomasz Płuciennik, dyrektor operacji sieci sprzedaży w RTV Euro AGD.

Firma umożliwia także zamówienie bezpośrednio u doradcy w sklepie produktu outletowego, który jest w danej chwili niedostępny w ofercie, ale jest na euro.com.pl. Zamówienie jest dostarczane następnie do domu klienta.

– Sklep w Factory Annopol jest pierwszym outletowym sklepem stacjonarnym RTV Eeuro AGD. Jeżeli taki format będzie cieszył się dużą popularnością wśród konsumentów, z pewnością przeanalizujemy potencjał i możliwość otwarcia kolejnych podobnych salonów – dodaje Dorota Grubka, dyrektor ds. najmu i zakupów w RTV Euro AGD.

Outletów u nas przybywa

Koncept outletów szturmem wchodzi do największych handlowych. Swoje outlety ma już Biedronka, Lidl oraz Carrefour (w tym przypadku mowa o specjalnych strefach wyprzedażowych powstających w hipermarketach tej sieci). Jako pierwsza wystartowała z tym projektem Biedronka - w 2018 r. Obecnie sieć prowadzi dziewięć sklepów stacjonarnych w formacie outletu, zlokalizowanych w siedmiu miastach: Gdańsku, Lesznie, Łomży, Pyskowicach, Żarowie, Mławie i Twardogórze.

Strefy outletowe od niedawna, bo od listopada ub.r., powstają w Carrefourze. Strefa ta oferuje klientom kilkaset produktów w kategoriach non-food z rabatami do 70%. Koncept testowany był najpierw w trzech lokalizacjach, później dołączyły do nich kolejne.

Lidl ma na razie jeden outlet, otwarty testowo w Opolu w kwietniu br.

Z kolei w pięciu hipermarketach sieci Auchan - Warszawa Jubilerska, Warszawa Wola, Katowice Reńców, Kraków Bronowice i Kraków Bora - klienci mogą, oprócz dostępnych już kolekcji odzieżowych, takich jak np. marki własnej InExtenso, kupić używane, sprawdzone, czyste i posortowane ubrania innych, znanych marek w opcji “second hand” w atrakcyjnych cenach. Projekt Nowe Życie by Auchan jest obecnie realizowany pilotażowo. Jak zapewnia sieć w planach możliwe jest poszerzenie projektu na kolejne hipermarkety w drugiej połowie roku.