Rossmann debiutuje na nowym rynku

Rossmann po raz pierwszy wkracza na nowy rynek, rozpoczynając od uruchomienia e-sklepu.

Sieć drogerii Rossmann prowadzi teraz również sprzedaż online w Danii. Dyrektor zarządzający Raoul Rossmann nie wyklucza też czysto cyfrowej ekspansji na inne kraje - pisze Lebensmittel Zeitung.

– Dania to nasza pierwsza czysto cyfrowa ekspansja. Nie wyklucza to jednak perspektywy obecności stacjonarnej. Wszystkie opcje są otwarte – mówi dyrektor zarządzający Raoul Roßmann w LZ. Kraj ten jest dziewiątym europejskim rynkiem dla drogerii, kolejnym po Hiszpanii, gdzie sieć zadebiutowała w zeszłym roku. – Duński rynek jest dla Rossmanna ekscytujący, ponieważ klasyczny koncept drogerii jeszcze tam nie istnieje – wyjaśnia dyrektor zarządzający ds. zakupów i marketingu.

Rossmannowi szybciej i łatwiej jest rozwijać się online. Jak mówi Raoul Roßmann, stacjonarna ekspansja pochłania „niewiarygodną” ilość energii i czasu.

– Dlatego szybko pojawił się pomysł dwutorowego podejścia: stacjonarna ekspansja w Hiszpanii i jednocześnie online do Danii – wyjaśnia przedsiębiorca.

Sklep internetowy w Danii daje detaliście możliwość poznania rynku, a przede wszystkim duńskich klientów bez konieczności stawiania czoła wyzwaniom stacjonarnego handlu detalicznego. Raoul Roßmann nie wyklucza też możliwości zastosowania wyłącznie cyfrowej ekspansji w innych krajach.

Na www.rossmann.dk sprzedawca z Dolnej Saksonii oferuje asortyment około 10 000 artykułów z kategorii pielęgnacyjnych i zapachowych, kosmetycznych, gospodarstwa domowego, produktów dla niemowląt i dzieci oraz zwierząt.

Zamówienia mają być dostarczane do domu lub, na życzenie, udostępnione do odbioru w punkcie pakowania.

– Wykorzystujemy nasze struktury, aby duńscy klienci mogli korzystać z naszych wysokiej jakości różnorodnych produktów w atrakcyjnych cenach – zwłaszcza z naszych marek – mówi Raoul Roßmann.

Zapewnia, że oferta jest dostosowana do potrzeb duńskich klientów. W duńskim sklepie internetowym dostępne są zarówno  marki własne Rossmanna, jak i znane produkty markowe.

Od koszyka o wartości 399 koron duńskich (około 53 euro) dostawa będzie bezpłatna, a  ponadto duński sklep internetowy Rossmanna od początku sierpnia rozpoczyna szeroko zakrojoną akcję reklamową.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.