Biedronka reklamuje się przez naczepy

Flota transportowa Biedronki należy do jednej z największych w Polsce, a oprócz funkcji logistycznej pełnić będzie jeszcze dodatkową rolę - stanie największą platformą marketingową posiadającą docelowo ponad 1600 pojazdów z elastycznym systemem nośników reklamowych.

Jak tłumaczy Biedronka, nadwozia ciężarówek to wielkie przestrzenie, które nadają się do kreatywnego zagospodarowania. Taka reklama dociera do grup docelowych nawet na środku drogi, na autostradzie, w centrach miast, na osiedlach i wszędzie tam, gdzie tradycyjne nośniki pojawić się nie mogą.
 
Obecnie na ulicach największych polskich miast (Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań, Wrocław) spotkać można już około 900 pojazdów i naczep dostawczych sieci Biedronka wyposażonych nowoczesny system ekspozycji materiałów marketingowych
 
- To kolejny, nowoczesny kanał bezpośredniej komunikacji z klientem. Połączenie kilku środków przekazu daje możliwość nie tylko wzmocnienia rozgłosu, ale również dotarcia do szerszego grona odbiorców. Rama i grafika są odporne na warunki atmosferyczne i zarysowania. W  reklamie tranzytowej koszty związane z wynajmem nośnika reklamowego są zerowe, bo jest nim własna naczepa ciągnika samochodowego - wyjaśnia Biedronka.

Wprowadzenie takiego narzędzia rynkowego ma służyć nie tylko promowaniu własnych kampanii marketingowych, ale daje też możliwość udostępnienia przestrzeni dla innych kontrahentów lub podmiotów.

Pierwszą kampanią, która znalazła się na mobilnych nośnikach była promocja „Ale Tydzień!” Obecnie flota jest wyposażona w dwie kampanie wizerunkowe: lody Marletto oraz Czas na Grill.

Nośniki można w razie potrzeby szybko i elastycznie zmieniać np. w związku z konkretnymi świętami czy specjalna ofertą lub daną kampanią reklamową. Taka zmiana promowanej kampanii odbywa się w krócej niż 2 tygodnie.

System logistyczny Biedronki składa się z 16 centrów dystrybucyjnych liczących łącznie ponad 400 tys. m2 powierzchni magazynowej. Tak rozmieszczona siatka pomaga zapewnić optymalną efektywność łańcucha dostaw do ponad 3115 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach na terenie Polski.

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.