Przemysł wytworzył mniej

Wartość produkcji sprzedanej ogółem wyrobów własnych producentów w 2020 r. spadła w stosunku do roku 2019 o 5,3% i wyniosła 1147427,1 mln zł (1,2 bln zł).

Na zdjęciu: w 2020 r. zwiększyła się ilość mięsa drobiowego na rynku.

Wzrosło natomiast znaczenie artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych w produkcji ogółem. W 2020 roku udział tej grupy produktów wyniósł 22,5% i był to największy dział przemysłu ze wszystkich. Rok wcześniej żywność zajmowała drugie miejsce z udziałem na poziomie 21%. Oznacza to, że nominalnie nastąpił wzrost wartości wyprodukowanych artykułów spożywczych o 3,5 miliarda złotych. To wzrost o mniej niż 2%, a przypomnijmy, że inflacja żywności, napojów (bez- i alkoholowych) oraz wyrobów tytoniowych w 2020 roku sięgnęła 4,7%.

Wśród wyrobów, dla których zanotowano największą wartość produkcji sprzedanej znalazły się m.in. papierosy; mięso wieprzowe świeże lub schłodzone oraz piwo z wyłączeniem piwa bezalkoholowego.

Pod względem ilościowym zwiększyła się produkcja mięsa drobiowego (o 3,5%), mleka (o 7,6%) i masła (o 7,3%) oraz papierosów (o 4,6%). Mniej niż w 2019 roku wyprodukowano pieczywa (o 6,3%), cukru (o 9,4%) oraz piwa (o 3,3%).

Znacznie bardziej niż kategorie FMCG ucierpiała branża obuwnicza, gdzie spadek wyniósł aż 21,8%.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.