Carrefour Express 24/7: bez ograniczeń dla niepełnosprawnych

W Carrefourze Express czynnym całą dobę, a zlokalizowanym przy galerii i stacji PKP Warszawa Wileńska, sieć prowadzi testy, które mają umożliwić korzystanie ze sklepu osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Carrefour jest pierwszą siecią handlową, która otworzyła w Polsce całodobowy sklep bez obsługi (w grudniu 2019 r.). Obecnie ma dwa takie sklepy działające pod szyldem Carrefour Express 24/7: jeden przy ul. Światowida 18 w Warszawie, drugi – przed wejściem do Galerii Wileńskiej i stacji PKP Warszawa Wileńska.

Teraz jak zapowiada w rozmowie z Handel Extra Marek Lipka (na zdjęciu), członek zarządu, dyrektor handlowy i supply chain Carrefour, sieć idzie o krok dalej.

- W trosce o zapewnienie maksymalnej dostępności sklepów dla wszystkich naszych klientów, obecnie, w sklepie przy galerii i stacji PKP Warszawa Wileńska, prowadzimy testy dotyczące korzystania ze sklepu przez osoby niepełnosprawne i poruszające się na wózkach inwalidzkich. Pracujemy także nad usuwaniem ograniczeń, m.in. schodów czy progów mogących utrudnić dostęp do naszego sklepu czy panelu zamówień - mówi Marek Lipka.

Przypomnijmy, że chodzi o sklepy bez obsługi, których oferta dostosowana jest do potrzeb lokalnych klientów.

I tak w przypadku Galerii Wileńskiej Carrefour Express 24/7 skierowany jest głównie do tzw. klientów trafficowych, w tym osób podróżnych korzystających z pobliskiego dworca PKP oraz autobusowego. Sklep przy ul. Światowida odpowiada natomiast na potrzeby mieszkańców okolicznych osiedli oraz znajdującej się w pobliżu stacji paliw Carrefour.

Wśród dostępnych w ofercie sklepów produktów, są typowe produkty food-to-go, czyli kanapki, przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, w tym pomidory, pieczywo i masło; produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby; towary pierwszej potrzeby np. makaron, olej, kawa, herbata; dania gotowe, np. pierogi.

- Oferta nowego formatu Carrefour odwołuje się również do ambicji naszej sieci, by demokratyzować żywość bio, stąd w sprzedaży samoobsługowej dostępne są takie produkty ekologiczne jak jaja bio, roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus - podkreśla Marek Lipka. A - jak zaznacza - ekspansja tych sklepów to wynik realizowania strategii omnikanałowości, której celem jest zaoferowanie klientom możliwości dokonywania szybkich i wygodnych zakupów w dowolnym miejscu i czasie.

Nowego początki

Sklepy bez obsługi dopiero zaczynają pojawiać się na mapie Polski i to z różnym efektem. Pierwsze jakie w ogóle były na rynku - Take & Go - już zakończyły działalność.

Ale branża wciąż wydaje się nimi zainteresowana, bo w czerwcu br. Żabka otworzyła swój pierwszy bezobsługowy i całodobowy sklep. Żappka Store, bo oni mowa, działa w Poznaniu i choć uruchomienie placówki odbiło się szerokim, pozytywnym echem w mediach, to jednak zdarzyły się i mało pochlebne komentarze. Okazało się bowiem, że sklep Żappka Store w ogóle nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo i zrobienie w nim zakupów na wózku inwalidzkim to ogromne wyzwanie. Żabka posypała głowę popiołem i zapewniła, że każdy kolejny tego typu sklep będzie placówką bez barier.

Jak widać Carrefour również podąża tym śladem.

O niepełnosprawnych pomyśleli już twórcy kolejnego tego typu konceptu - automatycznego sklepu Zinu Shop. Jak zapewnia Artur Kowalski, kierownik projektu Zinu Shop, zakupy w tych sklepach nie wymagają pokonania schodów lub innych stopni. Ponadto urządzenie wyposażono w panele dotykowe wysokiej jasności, które zapewniają dobrą widoczność nawet w mocnym nasłonecznieniu. O szczegółach tego konceptu czytaj tutaj.

 









Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.