True men skin care debiutuje na Wyspach

Tym samym polska marka kosmetyków jest już obecna na ośmiu europejskich rynkach.

True men skin care – pielęgnacyjne kosmetyki premium dla mężczyzn – są od niedawna dostępne w sprzedaży na rynku brytyjskim.

Tym samym Wielka Brytania stała się oficjalnie ósmym rynkiem europejskim otwartym na produkty spółki FerrumLabs – właściciela marki, której debiut rynkowy nastąpił w styczniu tego roku.

- Budując markę True men skin care od początku naszym celem było wejście na rynek brytyjski, który pełen jest świadomych klientów, doceniających jakość oraz skuteczność stosowanych środków pielęgnacyjnych. Dodatkowo, Brexit oraz pandemia przedefiniowały preferencje konsumenckie obserwowane dotychczas na brytyjskim rynku kosmetycznym. Powszechnie znana, wysoka jakość produktów z Polski przy relatywnie niskiej cenie sprawia, że nasze kosmetyki stały się realną alternatywą dla rodzimych marek. Widzimy już zresztą pierwsze oznaki docenienia naszej marki na Wyspach. Nasze kosmetyki zostały zaprezentowane i polecone w ramach selekcji redakcyjnej na łamach jednego z najbardziej prestiżowych magazynów dla mężczyzn – GQ - mówi Maciej Adamaszek, twórca True men skin care i prezes FerrumLabs.
 
Spółka FerrumLabs zakłada w długofalowej strategii rozwoju przedefiniowanie rynku brytyjskiego jako kluczowego rynku zbytu dla marki True men skin care. W związku z tym, a także z uwagi na ograniczenia logistyczne i formalne spowodowane Brexitem, firma planuje na Wyspach ulokowanie w ciągu najbliższych miesięcy swojej powierzchni magazynowej.
 
Model sprzedaży kosmetyków True men skin care jest oparty o ścisłą współpracę z Amazonem. Spółka ma status paneuropejskiego partnera Amazon Prime, dzięki temu kosmetyki polskiej marki są dostępne w 24h od momentu zakupu. Poza Polską, kosmetyki True men skin care są dostępne w sprzedaży w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii oraz we Włoszech.

Poza intensywną ekspansją zagraniczną spółka FerrumLabs stawia też na projekty mające na celu rozwój na rodzimym rynku. Firma prowadzi aktualnie publiczną emisję akcji na platformie Beesfund, o łącznej wartości niemal 1,5 mln zł. W jej ramach inwestorzy mogą kupić akcje spółki i dołączyć tym samym do kosmetycznego biznesu dla mężczyzn. Pozyskane środki od nowych akcjonariuszy mają posłużyć m.in. na zwiększenie skali produkcji oraz rozszerzenie asortymentu kosmetyków. W ciągu 3 lat FerrumLabs planuje także wejście na rynek NewConnect.

Jeżeli chodzi o polski rynek to kosmetyki True men skin care są w sprzedaży zarówno dla klienta indywidualnego, ale są też dystrybuowane do specjalistycznych salonów kosmetycznych w całej Polsce. Niedawno marka weszła także do asortymentu polskiego sklepu online specjalizującego się w profesjonalnej pielęgnacji – Topestetic.pl.
W styczniu br., gdy FerrumLabs rozpoczęło sprzedaż produktów True men skin care przychód przekroczył kwotę 7 tys. zł, podczas gdy w I kwartale już 40 tys. zł. W samym kwietniu sprzedaż przekroczyła 42 tys., z kolei wstępne szacunki wskazują na 200 tys. zł przychodu w pierwszym półroczu.
 
Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.