Stokrotka zamiast Top Marketu

Do UOKiK-u wpłynął wniosek Emperii Holding o przejęcie części mienia spółki należącej do Ryszarda Krawczyka, biznesmena z Otwocka, właściciela m.in. Galerii Kupieckiej, piekarni oraz sklepów prowadzonych w ramach sieci Top Market.

Emperia Holding, przejęta przez litewską Maxima Grupė w 2018 r., zamierza przejąć sklepy detaliczne, które pod szyldem Top Market prowadzi spółka Ryszarda Krawczyka.

Dziewięć placówek będących przedmiotem zawartej w maju umowy zlokalizowanych jest w miejscowościach położonych na wschód od Warszawy - Józefowie, Karczewie, Kołbieli, Mińsku Mazowieckim, Otwocku, oraz Ząbkach.

Jeśli UOKiK wyrazi zgodę na akwizycję, sklepy będą w przyszłości działać pod szyldem Stokrotka.

- Podpisanie tej umowy umacnia pozycję Stokrotki na ważnym dla nas, mazowieckim rynku. Idealnie wpisuje się w konsekwentnie realizowaną strategię; dotarcia z ofertą wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach do szerokiego grona nowych klientów. Lokalizacje te, pozwolą nam budować siłę marki w nowych dla Stokrotki miastach - mówił po podpisaniu umowy Arunas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotka.

- Zgłoszenie zamiaru koncentracji dotyczy pośredniego przejęcia przez Emperia Holding Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie części mienia należącego do P.P.H.U. "J.R.T.W.M. - Krawczyk" Spółka Jawna z siedzibą w Otwocku, tj. zamiaru zgłaszanego na podstawie art. 13 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - czytamy w zgłoszeniu.

Emperia jest spółką holdingową zaangażowaną, za pośrednictwem swoich spółek zależnych i powiązanych, w prowadzenie sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku (AKCU). W 2018 r. została kupiona przez Maxima Grupe i wycofana z warszawskiej giełdy. Prowadzi sieć sklepów Stokrotka - na koniec 2020 r. było ich ponad 700, zarówno własnych, jak i franczyzowych - w następujących formatach: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy, ma własne centra dystrybucji, zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych.

Maxima Grupė jest litewską grupą detaliczną, prowadzącą działalność w krajach bałtyckich, Polsce oraz Bułgarii. Ma także sklep internetowy Barbora, który w tym roku rozpoczął działalność także w Polsce.

W 2020 r. Maxima Grupe kontynuowała ekspansję poza krajami bałtyckimi i zwiększyła swój udział w rynku w Polsce i Bułgarii przy znaczącym wzroście przychodów odpowiednio o 13,7% i 22,2%, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego wyniku LfL na poziomie 4,9% w Polsce i 5,6% w Bułgarii.
Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.