Lidl podpowiada do którego pojemnika wrzucić opakowanie

Lidl wprowadza nowe oznaczenia opakowań produktów marek własnych. Mają one pomóc w odpowiedniej segregacji odpadów.

Obecnie w sklepach Lidl Polska znajduje się kilkadziesiąt produktów z nowymi piktogramami, a w ciągu najbliższych miesięcy ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać. Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun. Dzięki nowym etykietom konsument dowie się, jak należy rozdzielić opakowanie, aby segregacja odbyła się skutecznie. Znajdzie się również informacja, do którego kontenera należy wrzucić pojedyncze części opakowania takie jak np. etykieta (papier) czy zakrętka (plastik). 

- Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną. Regularnie eliminujemy plastik wszędzie, gdzie jest to możliwe i nieustannie dążymy do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic. Zależy nam również na tym, aby edukować klientów w temacie segregacji odpadów i recyklingu. Wierzymy, że dzięki naszym nowym oznaczeniom segregowanie stanie się łatwiejsze oraz bardziej skuteczne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.

Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11.200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.