Salling Group likwiduje kolejne hipermarkety Tesco

Salling Group, właściciel sklepów Netto i od niedawna Tesco, zamyka kilkadziesiąt hipermarketów, których nie chce w swoim portfolio. Zwolnienia szykują się też w centrum dystrybucyjnym. Łącznie pracę straci ponad 2,5 tys. osób.

Od 27 maja otwartych zostało już 30 sklepów Netto zastępujących dawne placówki Tesco - to bilans pierwszych tygodni otwarć w procesie konwersji sieci pod nowym szyldem. Ale w ślad za otwarciami idą też zamknięcia.

Salling Group poinformowało właśnie związki zawodowe Tesco, że zdecydowano o przeprowadzeniu zwolnień grupowych w centrum dystrybucyjnym oraz w wybranych placówkach Tesco - z mapy wielu miast zniknie kilkadziesiąt hipermarketów Tesco.

Zwolnienia obejmą ponad 2,2 tys. osób na stanowiskach podstawowych oraz 300 osób ze stanowisk "nadzorujących". Cały proces realizowany będzie do 31 marca 2022 r.

Te sklepy Tesco, które po przejęciu zostają w portfolio Salling Group, funkcjonują w nowej odsłonie w formacie Netto 3.0, który stał się już flagowym modelem tej duńskiej firmy.

Klienci mają więc do dyspozycji szeroki wybór (ponad 150 gatunków) świeżych owoców i warzyw, produkty bezglutenowe, bezlaktozowe, bezcukrowe, produkty z certyfikatem BIO, a także produkty ze strefy To Go obejmującej szeroką gamę dań gotowych. Cechą charakterystyczną każdego Netto jest bogaty asortyment produktów (w tym wiele produktów marek własnych Netto) w atrakcyjnych cenach. Dodatkowo szereg promocji przygotowywanych na każdy tydzień pozwala mnożyć oszczędności podczas codziennych zakupów.

W Netto 3.0 klienci znajdą także tzw. ofertę non-foodową, czyli sprzęty AGD, wyposażenie do domu i ogrodu, pomoce domowe, a nawet meble. Oferta ta zmienia się co tydzień.