PepsiCo poszerza ofertę zdrowszych przekąsek i napojów

Firma PepsiCo ogłosiła plan poszerzenia oferty żywności i napojów oraz zapewnienia większego wyboru konsumentom z terenu Unii Europejskiej.

Nowy plan obejmuje szereg zobowiązań opartych na wytycznych dotyczących żywienia. Wśród celów realizowanych przez PepsiCo znajduje się ograniczenie dodawanych do napojów cukrów oraz soli i tłuszczów nasyconych do żywności, wprowadzenie do sprzedaży mniejszych porcji oraz tworzenie alternatyw dla obecnych na rynku marek. Dobrowolne zobowiązanie zostanie przedłożone Komisji Europejskiej jako wkład firmy w rozwój unijnego Kodeksu postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu.

W odniesieniu do oferty napojowej w Europie, obejmującej m.in. Pepsi, Lipton Ice Tea czy 7UP, nowe zobowiązanie przyczyni się do obniżenia poziomu dodawanych cukrów średnio o 25% do roku 2025 oraz o 50% do roku 2030 (w porównaniu z rokiem 2019). Poza oczywistym skutkiem zdrowotnym, PepsiCo szacuje, że przejście z napojów dosładzanych na warianty bezcukrowe przekłada się na redukcję nawet jednej czwartej emisji gazów cieplarnianych generowanych przez napój.

– Konsumenci oczekują zdrowszych i bardziej zrównoważonych marek oraz produktów, które świetnie smakują. W ciągu ostatniej dekady wdrożyliśmy liczne zmiany receptur naszych produktów i wprowadziliśmy na rynek nową ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów – powiedział Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę. – Prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój na terenie UE nie zawiera cukru – wierzymy, że ten trend będzie się stale rozwijał. Nasze doświadczenia w redukcji zawartości cukru w napojach zamierzamy ponadto wykorzystywać, aby móc szybciej zaoferować konsumentom zdrowszą ofertę przekąskową – dodał Silviu Popovici.

Zdrowsze przekąski

Firma zamierza przy tym korzystać z doświadczeń uzyskanych podczas rozwoju oferty napojów bezcukrowych, wdrażając działania, które do roku 2025 zapewnią ponaddziesięciokrotne zwiększenie sprzedaży przekąsek oznaczonych B lub A w powszechnie już stosowanym systemie oceny wartości odżywczej Nutri-Score. W efekcie zdrowsza oferta przekąskowa stanie się najszybciej rozwijającą się kategorią żywnościową w okresie najbliższych czterech lat, przy jednoczesnym założeniu realizacji celu wzrostu wartości tej kategorii do poziomu 1 mld dol. do roku 2030.

Firma zamierza modyfikować receptury istniejących produktów, poszerzyć dostępność już oferowanych marek przekąskowych, w tym Lay's Oven Baked, o kolejne rynki, a także wprowadzić nowe serie przekąskowych, takich jak PopWorks, czyli chipsów wykonanych z prażonej kukurydzy.

Zielony Ład

Nowy plan to element działań PepsiCo na rzecz stworzenia bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego i wsparcia założeń Zielonego Ładu UE. Firma przypomina, że już od ubiegłego roku wszystkie opakowania herbaty mrożonej Lipton Ice Tea produkowane są w Polsce z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu (rPET). Pod koniec 2020 roku złożona została kolejna deklaracja, gwarantująca wdrożenie do roku 2022 na dziewięciu rynkach europejskich, w tym w Polsce, produkcji wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda w opakowaniach wykonanych wyłącznie z rPET.

Koncern przyspiesza ponadto realizację swoich celów środowiskowych w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu, zobowiązując się do osiągnięcia neutralności emisyjnej do roku 2040 i redukcji emisji gazów cieplarnianych o 40% do roku 2030. Jednocześnie wdraża praktyki rolnictwa regeneracyjnego na całym obszarze upraw prowadzonych na potrzeby PepsiCo, co łącznie ma się przyczynić do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 3 mln ton do roku 2030.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.