Klienci wrócili do Wroclavii. Z nawiązką

Położone blisko dworca Wrocław Główny centrum handlowe Wroclavia notuje po otwarciu galerii na początku maja rekordowe wyniki. Sprzedaż okazała się wyższa o 20% niż przed pandemią.

Sklepy modowe odnotowały wzrost sprzedaży o 22% w stosunku do maja 2019 roku, który był jednym z najlepszych miesięcy w czteroletniej historii Wroclavii. Mimo pandemii Wroclavia przyciągnęła nowe koncepty, w tym kilka premier rynkowych, a w najbliższych tygodniach planowane są otwarcia kolejnych nowych sklepów.

Od marca 2021 r. we Wroclavii pojawiło się pięć nowych marek; to właśnie we Wroclavii grupa CCC zdecydowała się uruchomić pierwszy w mieście i jeden z pierwszych w Polsce sklepów HalfPrice. Otworzyły się również pierwszy w tej części Polski salon francuskiej sieci sportowych sklepów premium Courir, nowatorski salon eobuwie.pl, szwedzki Max Premium Burgers oraz Świat GSM.

Rekordowa sprzedaż

– Sprzedaż w sektorze handlu wzrosła w maju aż o 15,4% względem maja 2019 r., a jeszcze wyższe wyniki, sięgające ponad 20 odnotowaliśmy w poszczególnych branżach np. mody czy mediów i technologii – wyjaśnia Grzegorz Grajkowski, dyrektor operacyjny w Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce, firmie, która jest właścicielem centrum. – To bez wątpienia absolutny rekord, ponieważ okres porównawczy, czyli maj 2019 r., był dla Wroclavii nieprzeciętny, z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Takie wyniki napawają nas optymizmem, a jednocześnie potwierdzają, że strategia, którą obraliśmy w tym trudnym czasie, przynosi efekty. Postawiliśmy nie tylko na nowe koncepty, ale też uważną obserwację oczekiwań konsumentów – wyjaśnia.

Przekonuje, że klienci potrzebują teraz kontaktu z drugim człowiekiem, rozmowy z doradcą czy możliwości przymiarki. Cieszy ich przebywanie w komfortowej, atrakcyjnej przestrzeni, możliwość posiłku w restauracji oraz seansu w wielkoekranowym kinie. Zmieniły się też ich nawyki zakupowe – przychodzą z konkretnymi decyzjami. Koszyk zakupowy jest większy, wizyty – krótsze, bardziej efektywne i zwykle zakończone transakcją. W dobie triumfu wielokanałowości klienci cenią też przenikanie doświadczeń zakupowych online i offline oraz wzbogacenie tych drugich o aspekty cyfrowe.

Technologie i moda

Porównując wyniki z maja 2021 r. do maja 2019 r., ponad 20-procentowe wzrosty sprzedaży odnotowały kultura, media, technologie, moda oraz galanteria, obuwie i akcesoria.

O ponad 10% urosły obroty salonów sportowych, butików z biżuterią, a także lokali z prezentami, a wyniki konceptów z wyposażeniem domu aż o 19 proc. Biorąc pod uwagę wszystkie działające we Wroclavii branże, większe obroty w porównaniu do maja 2019 r. zanotowało 70% z nich.

Nadchodzą nowe brandy

– Tak doskonałe wyniki „ponownego otwarcia” to znak, że zarówno nasza branża, jak i życie nas wszystkich wracają do normalności. Dodaje nam to nowych sił do działania i dalszego rozwoju. Dlatego już niebawem planujemy uruchomienie we Wroclavii kolejnych konceptów – zapowiada Grzegorz Grajkowski.

W najbliższych tygodniach, a nawet dniach we wrocławskim obiekcie pojawią się takie szyldy jak New Balance, Unique Boutique i Dom Wina, a do kulinarnej strefy Grand Kitchen dołączą restauracje Makarun i U Hindusa.

Uruchomiona w 2017 roku, zintegrowana z dworcem autobusowym i położona vis-à-vis dworca PKP Wroclavia ma 64 tys. mkw. powierzchni i mieści 194 sklepy, restauracje i miejsca rozrywki, w tym strefę Grand Kitchen, 20-salowe kino Cinema City z jedyną w mieście salą IMAX, klub fitness, salę zabaw, a także zielone ogrody i parking na 2200 miejsc.

W 2019 r. centrum odwiedziło 16 mln klientów.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.