SelfMaker: punkt gastronomiczny w automacie

Format tzw. samoobsługowej gastronomii ma być rozwiązaniem nie tylko dla dużych sieci retailowych, ale także dla sklepów typu convenience i całej branży HoReCa.

Konstruktorzy firmy SelfMaker we współpracy z ekspertami Primulator – twórcą rozwiązań dla segmentu HoReCa, stworzyli w pełni zautomatyzowany punkt gastronomiczny.
 
To miejsce, w którym klient może przygotować kawę, zamówić świeży posiłek z oferty gastronomicznej lub dokonać zakupu produktów z vendingu bądź oferty sklepowej. Projekt właśnie ukończył ostatnią fazę testów.
 
- Ten format jest już wiodącym trendem w USA czy Azji, gdzie samoobsługa na wielu poziomach, nie jest niczym nowym. Nasz rynek właśnie otwiera się na możliwości jakie daje automatyzacja, która jest odpowiedzią na współczesną potrzebę utrzymywania wysokiej jakości obsługi klienta - komentuje Marek Wieteska, CEO SelfMaker.
 
- Jest to rozwiązania między innymi dla stacji benzynowych, ponieważ oddaje im ich pierwotną funkcję – sprzedaż paliwa. Wszelkie dodatkowe zakupy, a także skorzystanie z oferty gastronomicznej punktu, klient jest w stanie zrealizować z poziomu urządzenia. Popularyzacja stacji gastronomicznych z pewnością wpłynie na rozładowanie kolejek i poprawę komfortu podróżnych korzystających ze stacji benzynowej - dodaje Marek Robacha, członek zarządu Primulator Polska.
 
SelfCoffee ma sprawdzić się również w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie coraz częstszym modelem sprzedaży jest „shop-in-shop”, który w tym wypadku opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu. Coraz częściej także mniejsze sklepy detaliczne rozszerzają swoją ofertę o gastronomię czy kawiarnię. Dzięki możliwości indywidualnej konfiguracji, SelfCoffee jest jednym organizmem obsługującym wiele obszarów sklepowych. Klient na samoobsługowym ekranie może zamówić posiłek, który zostanie przygotowany przez personel sklepu, kupić kawę, a także zapłacić za zakupy zrobione w punkcie.
 
Założeniem samoobsługowego punktu gastronomicznego jest jego elastyczność, która daje możliwość dopasowania do praktycznie każdego miejsca, w którym stanie oraz rodzaju biznesu. Poszczególne moduły urządzenia można personalizować, dzięki czemu z powodzeniem może być wykorzystywane także w biurowcach, kantynach pracowniczych czy punktach obsługi pasażerów, jak dworce lub lotniska.
 
Czy i gdzie takie rozwiązanie się znajdzie? Będziemy informowali o tym na bieżąco.
 
Joanna Hamdan 12570 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.