Orlen w ruchu, to więcej niż kawa i hot dogi

Koncern otworzył już swój pierwszy - z czterdziestu w tym roku - punkt sprzedaży Orlen w ruchu, przy ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Co dalej?

Chodzi o nowe formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, z których pierwszy został otwarty 23 czerwca, o czym pisaliśmy tutaj.

Do końca roku ma powstać 40 takich punktów, na początek w centrach dużych miast, a w ciągu najbliższych czterech lat ponad 900 w całej Polsce.

Skąd ten pomysł? Bo przejęcie znanej wszystkim Polakom spółki Ruch przez Orlen oznaczało włączeni do firmy także ok. 1300 jej punktów w atrakcyjnych, centralnych lokalizacjach.

Ruch pod skrzydłami Orlenu będzie oferował więc przede wszystkim produkty gastronomiczne znane już ze Stop Cafe, a także prasę oraz usługę nadawania i odbioru przesyłek.

- Ruch ma tradycję, ma punkty sprzedaży. Ta akwizycja była dla nas ważna, by rozwijać się w obszarze pozapaliwowym zdecydowanie szybciej – mówił Daniel Obajtek prezes zarządu PKN Orlen w trakcie uroczystości otwarcia pierwszego warszawskiego punktu sprzedaży. I dodał, że koncern liczy na zysk operacyjny w segmencie detalicznym rzędu 5 mld zł rocznie, czyli o 2 mld zł więcej niż obecnie. Planowane do 2030 r. inwestycje w rozwój sprzedaży detalicznej wyniosą ok. 11 mld zł.

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej podkreśliła, że koncern z uwagą śledzi trendy konsumenckie, które pojawiają się na rynku i stara się adaptować je zarówno na stacjach paliw, jak i w formacie Orlen w ruchu.

- Dzisiejszy klient chce zjeść smacznie jak w restauracji, szybko jak w barze szybkiej obsługi, ale przede wszystkim zdrowo jak w domu. Te zasady przyjęliśmy przygotowując asortyment w ramach nowego formatu – zapewniła Patrycja Klarecka. 

W punktach Orlen w ruchu gastronomiczna oferta obejmuje bowiem nie tylko hot-dogi, ale także np. dania gotowe z nowej linii produktowej, w tym produkty typu ultra fresh. Są też rzekąski, dania zimne i gorące oraz napoje są dostępne na wynos – w biodegradowalnych, jednoskładnikowych opakowaniach.

Jest ponadto kawa, ale również syropy smakowe oraz wegańskie mleko owsiane, co, zdaniem Patrycji Klareckiej, jest standardem w najlepszych punktach kawowych. 

Koncern równocześnie wchodzi w branżę usług kurierskich, z których będzie można skorzystać zarówno na stacjach Orlen, jak i w punktach Orlen w ruchu. Do końca 2021 r. planowane jest utworzenie 5 tys. punktów odbioru paczek. 

Źródło: red / PAP