Biedronka sprawdziła, co przy okazji meczów kupują Polacy

Sieć przyjrzała się, jak wyglądają zakupy klientów w dni, w które gra polska reprezentacja względem zwykłych dni tygodnia. Niektóre wyniki zaskakują.

Mecz ze Słowacją. W tym przypadku klienci Biedronki reprezentowali dwa dość skrajne podejścia – jedni w ostatniej chwili zdobywali zestawy piwa z biało-czerwoną flagą, a drudzy… zaopatrzyli się w miękkie poduszki i duże zapasy chusteczek higienicznych marki własnej Queen, które wypracowały ponad 400% średniej poniedziałkowej sprzedaży za ostatnie tygodnie!

Mecz z Hiszpanią. W tym przypadku bardzo dużą popularnością cieszyły się świeże owoce, a w szczególności czereśnie (prawie 270% średniej sobotniej sprzedaży za ostatnie tygodnie), winogrona i melony (oba produkty ponad 100% średniej). Klienci wybierali równie chętnie jako napoje soki owocowe Frugo, których kupiono o ponad 800% więcej.

Uznanie wśród klientów zdobyły krakersy solone (1600% średniej), piwo Łomża w butelce 0,33l (prawie 1300% średniej sobotniej) oraz czipsy Crunchips X-cut (ponad 200% normy).

Mecz z Hiszpanią zachęcał wielu klientów od odkrywania smaku produktów z linii Toro Rojo. Prym wiodły typowe przekąski w stylu tapas – oliwki czarne i zielone, drylowane i nadziewane cytryną (wzrost sprzedaży średnio ponad 150%) oraz szynka Serrano. Wzrostu sprzedaży hiszpańskiego wina nie zaobserwowano.

Mesz ze Szwecją. Tu pełnych danych jeszcze nie ma [mecz odbędzie się dziś, czyli 23.06 - przyp. red.], ale jak pół żartem pół serio podsumowuje Biedronka, już tydzień temu sprzedaż skandynawskich przysmaków, np. śledzi w sosach, zaczęła rosnąć i to pomimo fal gorących upałów. A do śledzia, polecają się piwa bez zawartości alkoholu – te przekroczyły 130% średniej sprzedaży w analizowanych okresach.