W Warszawie ruszył pierwszy Orlen w ruchu

Do końca roku w największych polskich miastach powstanie jeszcze 40 takich sklepów, a w sumie będzie ich około 900 - zapowiada prezes PKN Orlen.

Zdjęcie: materiały prasowe PKN Orlen

PKN Orlen otworzył 23 czerwca pierwszy format sklepowo-gastronomiczny pod marką Orlen w ruchu w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26.

Do końca roku w największych polskich miastach powstanie kolejnych 40 punktów, a w sumie będzie ich około 900.

Do 2030 r. koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

Koncern stawia na kompleksowość usług, rozwijając, zgodnie ze strategią Orlen 2030, bogatą ofertę pozapaliwową. Inwestuje w nią także poza stacjami paliw uruchamiając nowe formaty sprzedaży detalicznej w największych miastach w Polsce.

- Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności – segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką Orlen w ruchu – tłumaczy.

I dodaje, że lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. - Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – tłumaczy Obajtek.

Format Orlen w ruchu to miejsca, w których klienci szybko kupią to, z czego Orlen słynie, czyli kawę i hot-dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe, a także m.in. prasę. W najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu.

Orlen w ruchu stanowi ofertę dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia. - Chcą też, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Nowy format sprzedaży detalicznej będzie obejmował trzy rodzaje powierzchni. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich sklepikach Orlen w ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.

Katarzyna Pierzchała 5175 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.