Żele i chusteczki do rąk: niezastąpione w podróży

Na okoliczność wyjazdów klientów i przyjazdów ich do miejscowości turystycznych warto zaopatrzyć sklep w żele antybakteryjne, a także chusteczki nawilżane. Jedne i drugie na pewno przydadzą się w czasie podróży, szczególnie z dziećmi.

Kategoria żeli antybakteryjnych do rąk w sklepach małoformatowych do 300 mkw. zanotowała w 2020 r. ogromne wzrosty sprzedaży wolumenowej. Otóż w marcu tego roku sprzedaż wolumenowa żeli antybakteryjnych do rąk wzrosła ponad 900-krotnie, porównując do średniej z wcześniejszych 12 miesięcy. Sprzedaż w kwietniu również była zdecydowanie wyższa i osiągnęła 500-krotny wzrost w porównaniu ze średnią z poprzednich 12 miesięcy – wynika z danych CMR.

Jeżeli chodzi o kategorię żeli antybakteryjnych do rąk, to liczy się przede wszystkim wygoda i przyjemność w użytkowaniu. – Konsumenci potrzebują kompaktowych produktów, które łatwo zabrać ze sobą w podróż, do pracy, na plac zabaw czy zakupy. Dodatkowo, mając obecnie na rynku szeroki wybór asortymentu z tej kategorii, oczekują wysokiej jakości i gwarancji bezpieczeństwa. W praktyce oznacza to przewagę produktów wyróżniających się na poziomie recepturalnym: skutecznych, a jednocześnie delikatnych dla skóry, o dobrze wchłaniającej się konsystencji i przyjemnym zapachu. Jesteśmy pewni, że nasze produkty spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów – mówi Maria Klimek, brand manager, Global Cosmed.

Producent, tworząc swoją linię antybakteryjną, chciał podejść do kwestii ochrony kompleksowo. Dlatego w ofercie Global Cosmed ma wirusobójcze i bakteriobójcze żele dezynfekujące czy spray oraz pielęgnacyjne mydło do rąk o właściwościach antybakteryjnych. – Wszystkie receptury zostały wzbogacone o nawilżające składniki wysokiej jakości w celu ochrony delikatnej skóry. Produkty występują w trzech wariantach: gliceryna, aloes i rumianek. Można je znaleźć zarówno w sieciach handlowych, jak i mniejszych sklepach zaopatrywanych przez hurtownie – zaznacza Maria Klimek.

Antybakteryjne żele do dezynfekcji rąk pod marką Carex ma w ofercie także firma Sarantis Polska. Produkty są szeroko dostępne na rynku – w drogeriach, sklepach rynku masowego czy mniejszych placówkach handlu tradycyjnego. – W przypadku żeli antybakteryjnych wzrost sprzedaży następował historycznie w okresie wakacyjnych wyjazdów – liczymy jednak, z uwagi na sytuację epidemiczną, że dobry nawyk mycia i dezynfekcji dłoni sprawi, że popularność takich produktów będzie w miarę stała na przestrzeni całego roku – twierdzi Łukasz Wierchowicz, brand manager, Sarantis Polska.

Oprócz produktów antybakteryjnych do gry weszły te biobójcze.
– W ofercie mamy dwufazowy płyn Biphase Lipo alcoolique o działaniu dezynfekującym i chroniącym barierę skórną, który stanowi alternatywę dla tradycyjnych środków do dezynfekcji rąk. Jest to produkt biobójczy, co oznacza, że ma działanie zarówno na bakterie, jak i na wirusy, co nie ma zastosowania w przypadku produktów antybakteryjnych – podkreśla Agnieszka Rzemińska, PR & communication manager Naos, Bioderma.

Podkreśla również rolę wygody – butelka z rozpylaczem o pojemności 100 ml jest łatwa w użyciu i można ją wszędzie zabrać ze sobą, schować do kieszeni, torebki czy do samochodu. Produkt jest bezzapachowy i przeznaczony dla całej rodziny, dla dzieci od 3. roku życia. Jest odpowiedni dla każdego rodzaju skóry. Warto zwrócić uwagę, że na wakacjach potrzeba higieny się nie skończy.

– Jesteśmy przekonani, że w wakacje ten produkt szczególnie znajdzie swoje zastosowanie. Przede wszystkim trzecia fala pandemii za nami, ale wciąż powinniśmy dbać o higienę rąk. Wakacje to okres, w którym częściej się przemieszczamy, a to właśnie w podróży często nie zawsze mamy dostęp do łazienki. Nasz produkt jest przeznaczony dla dzieci od lat trzech, dlatego bardzo dobrze sprawdzi się podczas wakacyjnych wojaży i po wakacjach, można go z powodzeniem spakować dziecku do szkolnego plecaka. Jest bardzo poręczny, łatwy w obsłudze, ale przede wszystkim skuteczny – zaznacza Agnieszka Rzemińska.

ZAWSZE POD RĘKĄ
Jak informuje CMR, w okresie pandemii wzrosła również sprzedaż chusteczek nawilżanych. W marcu br. sprzedaż wolumenowa w sklepach małoformatowych do 300 mkw. tej linii produktowej wzrosła o ponad 50%. Rynek chusteczek nawilżanych w sklepach małoformatowych jest zdominowany przez marki Bambino (Beiersdorf), Pampers (Procter & Gamble), Bobini (Global Cosmed) oraz przez produkty marek własnych. Chusteczki nawilżane dostępną w połowie sklepów małoformatowych. O najszerszą dystrybucję zadbał producent Beiersdorf, którego produkty dostępne są w około 30% placówek sprzedających tę kategorię. Średnia cena, jaką klient musi zapłacić za opakowanie chusteczek nawilżanych, to około 5,80 zł. Średnio klienci sklepów małoformatowych mogą wybierać spośród dwóch wariantów chusteczek nawilżanych.

– Polacy uwielbiają mokre chusteczki, które szczególnie w lecie stają się właściwie produktem pierwszej potrzeby. Chusteczki nawilżane muszą być przede wszystkim skuteczne, odpowiednio nawilżone i pachnące – i takie właśnie są chusteczki marki Lula. Konsumenci dodatkowo cenią nas za bardzo dobry jakościowo, bezpieczny skład – podkreśla Ewelina Oleszczuk-Żukiewicz, specjalista ds. marketingu, Stella Pack.

Producent poszerzył ofertę marki Lula o kilka produktów, m.in. o bez- zapachowe chusteczki dla niemowląt nawilżane jedynie czystą wodą, nawilżany, w pełni spłukiwalny papier toaletowy dla dzieci z kolorowym nadrukiem w zwierzątka, nawilżany papier toaletowy dla dorosłych, w różnych wariantach, np. z ekstraktem z białej lilii czy kory dębu, oraz chusteczki nawilżane antyperspiracyjne i do higieny intymnej – w wersjach dla kobiet, jak i dla mężczyzn. – Szczególną uwagę chciałam zwrócić na chusteczki antyperspiracyjne i do higieny intymnej dla mężczyzn, są to produkty unikatowe, absolutne nowości na polskim rynku, idealnie odpowiadające na potrzeby osób, które szukają prostych i skutecznych rozwiązań – antyperspiranty w chusteczce dają uczucie pewności siebie i świeżości poprzez możliwość dyskretnego odświeżenia w każdej sytuacji, podczas dnia pracy, na spacerze, przy aktywności fizycznej czy w podróży. Skuteczne, łatwe w użyciu i przydatne – informuje Ewelina Oleszczuk-Żukiewicz.

I to właśnie produkty dla kolejnych grup wiekowych, a nie tylko małych dzieci widać coraz szerzej w ofercie producentów. Dla starszych pociech Global Cosmed poleca Bobini Kids Oczyszczające chusteczki z płynem antybakteryjnym. – To idealny produkt do torebki, a dla kupca świetny materiał do umieszczenia w strefie okołokasowej – twierdzi Agnieszka Komorek, brand manager marki Bobini, Global Cosmed.

I dodaje, że warianty z witaminą E, Sensitive oraz Hypoalergiczne cieszą się niesłabnącą popularnością. Konsument szuka już nie tylko atrakcyjnej ceny, ale też dobrych składów i wygody stosowania. Kupuje coraz bardziej świadomie – patrzy na pojemność, ale też zastosowane rozwiązania. Im mniej folii w opakowaniu, tym lepiej dla środowiska, ale pozwala to też lepiej wykorzystać miejsce w torbie, w której i tak zawsze go brakuje.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

CO NA PÓŁKĘ WŁOŻYĆ?
Jak zaznacza Maria Klimek, brand manager w Global Cosmed, podstawowym produktem higienicznym jest mydło antybakteryjne, które powinno być trzonem każdej oferty sklepu. – Warto zaoferować konsumentowi wybór, stąd też nasza propozycja trzech wariantów wzbogaconych o bezpieczne, wysokiej jakości składniki pielęgnacyjne: glicerynę, ekstrakt z aloesu czy rumianku. Produkty oferujemy zarówno w wariancie w butelce z pompką, jak i ekologicznej wersji opakowań refill. Warto rozważyć również ekspozycje przykasowe, zwłaszcza produktów kompaktowych, o małych pojemnościach. Ważne, by komunikacyjnie zwrócić uwagę na aspekt bezpiecznych wakacji czy bezpiecznej podróży. Szczególnie stawiamy na naszą linię 100-ml żeli dezynfekujących wzbogaconych
o składniki pielęgnacyjne i łagodzące – informuje.

Z kolei zdaniem Eweliny Oleszczuk-Żukiewicz, specjalisty ds. marketingu w firmie Stella Pack, aby móc w pełni odpowiedzieć na potrzeby dzisiejszego klienta, warto, szczególnie latem, zaopatrzyć się w cały przekrój nawilżanych chusteczek odświeżających, a przede wszystkim: miętowe chusteczki chłodzące, antyperspiranty w chusteczkach oraz małe chusteczki odświeżające i antybakteryjne – te do torebki. – Najlepszym miejscem ekspozycyjnym dla tych produktów będzie okolica kasy. Klient, stojąc w kolejce, chętnie sięgnie po chusteczki odświeżające, nawet jeśli nie planował ich zakupu. Chusteczki marki Lula są spakowane w kartony i displaye ekspozycyjne, które bezpośrednio nadają się do eksponowania produktu na półce. Ciekawym sposobem na zwrócenie uwagi klienta i ułatwienie mu dostępu do produktu jest umieszczenie chusteczek na krawacie ekspozycyjnym. Jest to możliwe nawet dla produktów niemających eurozawieszki, dzięki nowym doklejanym zawieszkom – zaznacza.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

ZDANIEM PRODUCENTÓW

MARIA KLIMEK, brand manager, Global Cosmed
Dobry środek antybakteryjny przede wszystkim powinien być skuteczny i bezpieczny. Dlatego nasze żele dezynfekujące oraz spray są certyfikowanymi produktami w ramach stałej rejestracji biobójczej. Testy wykazały 99,99% skuteczności w zabijaniu bakterii i wirusów (w tym koronawirusa SARS CoV-2 i grypy). Jednak po wielu tygodniach stosowania produktów antybakteryjnych do rąk konsumenci przy zakupach szukają dodatkowych właściwości. Wybierają produkty przetestowane, które nie wysuszą ich skóry rąk oraz zadbają o odpowiednią pielęgnację naskórka. Takie są właśnie produkty marki Apart. O wysokiej jakości produktów najlepiej może świadczyć popularność naszego mydła antybakteryjnego wśród konsumentów, które jest najlepiej sprzedającym się mydłem w tej kategorii w Polsce (wg danych Nielsena: MAT September 2020 sprzedaż ilościowa: Sales Unit Eq.)

LILIANA ĆWIK, menedżer ds. marketingu, Gold Drop
Firma Gold Drop jako producent cenionych środków czystości ma w asortymencie gamę produktów dezynfekujących i wirusobójczych. Producent poleca Gold Drop dezynfekujący żel do rąk o pojemności 100 ml, czyli wersja kieszonkowa szczególnie przydatna podczas podróży, oraz 400 ml w opakowaniu z pompką. Delikatny, antybakteryjny żel do mycia dłoni wzbogacony jest o ekstrakt z aloesu i witaminy A, E i F. Skutecznie czyści i dezynfekuje dłonie bez użycia wody i mydła. Umożliwia zachowanie higieny na co dzień. Bardzo wydajny, szybko się wchłania i nie pozostawia lepkiej warstwy. Posiadamy także płyn do dezynfekcji rąk o pojemności 5 l jako zapas do dozowników. Oferujemy także antybakteryjne mydło do mycia rąk Attis o pojemności 400 ml, zapas 1 l i 5 l.

OLIWIA MADRAK-BUDZIŃSKA, specjalista ds. promocji, TZMO
Oferta chusteczek nawilżanych spod marek TZMO jest bardzo szeroka. Mamy w portfolio chusteczki do codziennej pielęgnacji, odświeżające, do demakijażu czy do higieny intymnej, a także antybakteryjne. Każde z nich zawierają delikatne substancje, mają właściwości oczyszczające, łagodzące podrażnienia, pielęgnacyjne. Choć towarzyszą one naszym konsumentom każdego dnia, to w okresie wakacyjnym zawsze wzrasta zainteresowanie tą kategorią. Szczególnie popularne są chusteczki do demakijażu oraz odświeżające i antybakteryjne. Chusteczki dostępne są w niewielkich opakowaniach, zatem można je bez problemu zapakować do wakacyjnej kosmetyczki czy torby podróżnej. Warto z nich korzystać gdy dostęp do wody i mydła jest utrudniony. Bardzo ciekawym wakacyjnym produktem jest także nawilżany papier toaletowy, który świetnie pielęgnuje i odświeża, a przy tym może być spłukiwany w toalecie. Chusteczki nawilżane powinny zatem znaleźć się w każdym nawet najmniejszym punkcie sprzedaży, zwłaszcza w popularnych wakacyjnych miejscowościach. Atrakcyjną formą ekspozycji są kosze lub stojaki przy kasie.

Joanna Hamdan 12570 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.