Rusza kampania upowszechniająca wiedzę o Nutri-score

Danone dołączył do kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka, Federację Konsumentów, Instytut Matki i Dziecka oraz Polskie Towarzystwo Dietetyki.

Wystartowała międzysektorowa kampania „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”. Jej celem jest wsparcie konsumentów w podejmowaniu właściwych decyzji żywieniowych oraz rozpowszechnienie oznakowania Nutri-Score na produktach spożywczych w całej Polsce. Jest to niezależny system znakowania żywności, który w czytelny, uproszczony sposób komunikuje wartość żywieniową danego produktu, co ułatwia konsumentom dokonywanie prawidłowych wyborów żywieniowych. Na wprowadzenie tego oznakowania zdecydowała się już m.in. spółka Danone, jako jeden z pierwszych producentów w Polsce.

– Osoby, które sprawdzają wartość odżywczą, robią to najczęściej już przy półkach sklepowych. Niestety często informacje podane na opakowaniu są zbyt trudne do zrozumienia dla osób nie posiadających specjalistycznej wiedzy. Dlatego proste i rzetelne oznaczenie może pomóc podjąć w sklepie świadomą decyzję w krótkim czasie. Jesteśmy przekonani, że Nutri-Score jest systemem, który okaże się realnym wsparciem dla konsumentów w podejmowaniu decyzji żywieniowych. – mówi Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Danone.

Nutri-Score składa się z 5 liter i odpowiadających im kolorów – jest prosty w interpretacji, stanowi gotową, całościową interpretację ogólnej wartości odżywczej produktu. Produkty oznaczone literami A i B warto spożywać częściej lub w większej ilości, produkty oznaczone literą C powinno się spożywać w sposób umiarkowany, z kolei produkty z literami D i E należy spożywać rzadziej lub mniejszej ilości.

Nutri-Score jest pierwszym systemem znakowania żywności z tak silnym naukowym uzasadnieniem. Oceniany jest jako najlepszy spośród obecnie dostępnych – został pozytywnie oceniony przez instytucje konsumenckie, środowiska naukowe i samych konsumentów. W Polsce, aż 91% badanych konsumentów wskazuje, że Nutri-Score może być pomocny przy dokonywaniu zakupów, a 90% badanych konsumentów uważa, że Nutri-Score jest łatwy do zrozumienia (badanie online z panelu Kantar, dla Danone, Nutri-Score, Warszawa; 23.07.2020. Wynik na grupie 135 użytkowników produktów mlecznych w wieku 18-65, którym wyjaśniono sposób czytania Nutri-Score).

– Już teraz Nutri-Score znajduje się m.in. na marce Danio, a do końca 2021 roku będzie obecny na 70% naszego portfolio. Wiemy jednak, że aby realnie wesprzeć konsumentów w Polsce, musimy połączyć siły z innymi producentami i handlem tak żeby znakowanie było powszechne. Ważna jest też współpraca ze środowiskiem naukowym, by edukować na temat systemu i jego poprawnej interpretacji na szeroką skalę. Dlatego jestem dumny, że możemy dziś ogłosić start kampanii Nutri-Score w tak zacnym gronie” – mówi Marek Sumiła, dyrektor rynku Polska i kraje bałtyckie Danone.

Celem kampanii jest przekazanie wiedzy na temat znakowania Nutri-Score jak najliczniejszej grupie Polaków oraz zachęcenie do stosowania go na jak największej liczbie produktów. Wszystkie działania, w różnych kanałach komunikacji, będę prowadzone pod hasłem #ProsteWybory.

Udział w tej inicjatywie zarówno producentów, jak i dystrybutorów żywności znacząco zwiększa szansę na to, że Nutri-Score będzie obecny na coraz większej liczbie opakowań produktów spożywczych. Dlatego inicjatorzy kampanii: Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka, Federacja Konsumentów, Instytut Matki i Dziecka oraz Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Danone, podkreślają, że ma ona charakter otwarty – każdy może do niej dołączyć. Już teraz Partnerami Kampanii zostali firma Nestle oraz sieci handlowe Auchan, Carrefour, Kaufland oraz Żabka.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.