Pepco przejmuje lokale od CCC

Pepco podpisało z CCC umowę przejęcia "do 29" umów najmu lokali w Austrii.

Pepco Group, właściciel sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland poinformował o zawarciu ramowej umowy pomiędzy Pepco Poland a CCC Austria (spółką zależną CCC SA) dotyczącej przejęcia do 29 umów najmu sklepów w Austrii.

Zamiar ekspansji Pepco w Austrii spółka ogłosiła w kwietniu br. i od tej pory poszukiwała dogodnych dla swoich potrzeb lokalizacji. Zawarta umowa z CCC ma je zapewnić.

Zgodnie z założeniami warunki niezbędne do sfinalizowania wstępnej umowy powinny zostać spełnione do końca września 2021 r., co umożliwi sklepom pod marką Pepco prowadzenie sprzedaży przez cały czwarty kwartał, kluczowy w sektorze handlowym. Warunki te, to m. in. zakończenie prawnego i operacyjnego procesu due diligence umów najmu; uzyskanie wymaganych zgód korporacyjnych na cesję wszystkich lub wybranych umów najmu czy uzyskanie zgód obecnie wynajmujących lokale na potrzeby CCC Austria.

Austria będzie 17. krajem, w którym obecne jest Pepco Group i 15. rynkiem dla marki Pepco. W ostatnich miesiącach sieć weszła na rynki Europy Zachodniej - do Włoch i Hiszpanii, gdzie - jak zapewnia - sklepy tej marki zostały ciepło przyjęte przez klientów. Planowane rozpoczęcie działalności w Austrii jest kolejnym krokiem w realizacji ogólnoeuropejskich ambicji Grupy i oparte zostało na szeroko zakrojonych badaniach klientów i rynku, co stanowi solidną podstawę sukcesu oferty Pepco poza głównymi rynkami Europy Środkowej, gdzie sieć ma już ponad 2200 sklepów w 14 krajach.

Cała Grupa, w tym także marki Poundland i Dealz, działa obecnie w 16 krajach Europy, prowadząc ponad 3200 sklepów.

- Ostatnie miesiące to udane wejście sieci Pepco na rynki włoski oraz hiszpański. Podpisana dziś umowa to potwierdzenie naszego pełnego zaufania do konkurencyjnej oferty, jaką Pepco zapewnia konsumentom w całej Europie - powiedział Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group. - Jesteśmy przekonani, że najlepsze na rynku ceny, jakość i szeroki wybór produktów, z których słynie Pepco, w połączeniu z wysokiej klasy sklepami, które chcemy przejąć w Austrii, stanowić będą doskonałą ofertę dla naszych nowych klientów. To ważny krok w realizacji ambitnych planów rozwoju wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie – dodał.

Ambicją grupy jest osiągnięcie wyniku EBITDA przekraczającego 1 mld euro w ciągu 5-7 lat, poprzez dalsze wzmocnienie oferty rynkowej i planowane ponadtrzykrotne (o 8 tys.) zwiększenie liczby sklepów. Co roku Grupa uruchamia co najmniej 300 placówek i rozszerza działalność o przynajmniej jeden nowy rynek.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.