Bolesna krytyka Żappka Store. Żabka przeprasza

- Jest mi przykro i jestem wściekła (...). Tak spapranej innowacji dawno nie wiedziałam - tak klientka poruszająca się na wózku inwalidzkim ocenia swoją wizytę w otwartym kilka dni temu sklepie Żappka Store. Żabka zapewnia, że będzie lepiej.

Sylwia Błach (na zdjęciu z jej profilu na FB), młoda autorka między innymi książek grozy, która porusza się na wózku inwalidzkim, postanowiła przetestować otwarty kilka dni temu w Poznaniu sklep Żappka Store. Placówka połączona jest z aplikacją żappka, nie ma w niej kas, ani obsługi prze co dostępna jest dla klientów 24 h na dobę 7 dni w tygodniu.

– Grupa Żabka rozwija koncepty w obszarze modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Oczekują oni wygodnych, szybkich rozwiązań, łączących świat cyfrowy z ich otoczeniem. Żappka Store precyzyjnie się w ten trend wpisuje – zachwalał projekt Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska, przy okazji otwarcia Żappka Store.

Sklep postanowiła przetestować Sylwia Błach, która jest osobą poruszająca się na wózku inwalidzkim. Test nie wypadł pomyślnie, o czym szczegółowo poinformowała w mediach społecznościowych. Swój wpis zatytułowała "Żabka - robisz to źle".

I jak czytamy: "Innowacja ma wiele twarzy, tak jak niepełnosprawność. Choć marzę o świecie w pełni dostępnym, to jestem realistką - istnieją sytuacje i poziomy sprawności, które ciężko pogodzić. Ale to nie jest jeden z nich. To tylko i aż innowacyjny sklep, w którym chciałam przetestować robienie zakupów - w końcu jestem i klientem i dziennikarką technologiczną. Nie było mi dane. Geniusz, który projektował nowoczesną i innowacyjną samoobsługową Żabkę przyszłości przed wejściem umieścił dwa schody. SERIO?" [pisownia oryginalna - przyp. red.]. Tak, czasem się nie da. Ale tu by się dało. Jestem wściekła, bo brak stopni powinien być standardem w XXI wieku i w erze Dostępności+. Tak samo jak automatycznie otwierane drzwi, bo w skali całej innowacji tradycyjne drzwi wypadają po prostu śmiesznie. Tak spapranej innowacji dawno nie widziałam. Jest mi przykro i jestem wściekła, bo choć ja nie dosięgnę do najwyższych półek (i to jest coś, co mnie frustruje, ale nad czym się jeszcze w sklepach samoobsługowych nie pracuje), to pamiętajmy, że: schody wykluczają osoby chodzące o chodziku, schody wykluczają osoby, które na chwilę wstaną przy wózku, schody wykluczają matki z dzieckiem w wózku, schody wykluczyły mnie, bo przecież mogę chcieć coś z niższej półki. Schody i wysoko umieszczony czytnik. Czego? Nie wiem, nie powiem, nie dosięgnęłam".

Na reakcję Żabki nie trzeba było długo czekać

"Bardzo nam przykro, zdajemy sobie sprawę z tego, że udogodnienia dla osób poruszających się na wózkach, o jakich Pani wspomina, powinny znaleźć się już w prezentowanej wersji Żappka Store. Niestety nie wszystkie rozwiązania były możliwe do realizacji w momencie stawiania pawilonu, ze względu na ograniczenia techniczne" -  napisała sieć. I dalej: "Zrobimy wszystko, aby kolejne obiekty tego typu były dostępne dla osób korzystających z wózków, pracujemy już także nad takim dostosowaniem Żappka Store w Poznaniu. Przepraszamy za tę sytuację, zależy nam, aby każdy klient czuł się mile widziany w naszych sklepach i mógł korzystać z nowych technologii".

Druga bezobsługowa Żappka Store ma powstać w Warszawie. Czy tym razem będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych? Wygląda na to, że tak.

WIRTUALNY SPACER PO SKLEPIE ŻAPPKA STORE

 

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.