Aldi chroni pszczoły, IKEA też

Sieć Aldi we współpracy z Klubem Gaja otwiera pasiekę edukacyjną. Na początku czerwca IKEA Janki informowała natomiast, że na dachu magazynu zewnętrznego postawiła pasiekę.

W Bielsko-Białej, na terenie Tajemniczego Ogrodu stanęły pasieki edukacyjne, które powstały dzięki współpracy sieci Aldi z Klubem Gaja. Pasieka rozpoczyna działalność edukacyjną od warsztatów w ramach Festiwalu Ekodzieło. Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli zapoznać się z pszczelą rodziną, posmakować miodu i zrobić z węzy własną świecę.

- Cieszymy się, że dzięki wspólnym wysiłkom ponad 150 tysięcy pszczół znalazło swój dom, w tym magicznym miejscu, jakim jest Tajemniczy Ogród. Pasieka obejmuje trzy ule, a opiekę nad pszczelą rodziną sprawował będzie Patryk Słotwiński, edukator z Klubu Gaja. Razem możemy pomóc zapylaczom, tworząc miejsca przyjazne pszczołom w miastach i przyczynić się do wspólnego sukcesu ekologicznego - mówi Katarzyna Bawoł, kierownik działu jakości i odpowiedzialności przedsiębiorstwa Aldi Polska.

Do pasieki będzie można wejść tylko podczas warsztatów edukacyjnych. Na co dzień pasiekę będzie można obserwować podczas spacerów po Tajemniczym Ogrodzie.

Dodatkowo sieć w gazetkach promocyjnych oznacza rośliny przyjazne pszczołom. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej zachęca klientów do tworzenia miejsc przyjaznych pszczołom, doradza jak przygotować takie miejsce, które rośliny warto mieć w swoich ogrodach lub na balkonie oraz zachęca do wystawiania poidełek, które pomagają przetrwać owadom upalne dni. Ponadto w trosce o te pożyteczne owady sieć Aldi posadziła przy swoich sklepach łąki kwietne.

Aldi nie jest jedyną siecią handlową w Polsce, która zwraca uwagę na problem ochrony pszczół i podejmuje działania, by pomóc tym pożytecznym owadom.

Wraz z początkiem czerwca na dachu magazynu zewnętrznego sklepu IKEA Janki powstała pasieka, składająca się z dwóch uli, w których zamieszkało ok. 100 tys. pszczół. Projekt ma informować jak ważne są dla ekosystemu te pracowite owady i budować świadomość ekologiczną.

Joanna Hamdan 12570 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.