Amazon Go wchodzi w duży format

Do tej pory bezkasowe sklepy spożywcze Amazon Go działały tylko w formacie convenience. Teraz otworzą pełny supermarket.

Nowy sklep spożywczy zaprezentowany w połowie czerwca w Seattle liczy ok. 2300 metrów kwadratowych.

Pierwsze sklepy z technologią „Just Walk Out” pod marką „Amazon Go” były początkowo ograniczone do rozmiarów średniego sklepu. Ten otwarty jako pierwszy na początku 2018 roku był o połowę mniejszy od przeciętnego supermarketu.

W sklepach Amazon klienci po prostu zdejmują przedmioty z półki i wychodzą ze sklepu. Kamery i inne czujniki, takie jak wagi na półkach, rejestrują, kto zabrał jakie towary. Rachunek płaci się za pomocą aplikacji po opuszczeniu sklepu.

W USA gigant handlu internetowego ma obecnie około 30 takich sklepów w metropoliach, takich jak Seattle, Chicago, San Francisco i Nowy Jork. Amazon od zeszłego roku oferuje tę technologię również innym sprzedawcom. W marcu 2021 roku Amazon otworzył pierwszy tego typu obiekt w Europie w Londynie. Działa on, podobnie jak nowa duża lokalizacja w Seattle pod marką „Amazon Fresh”. Największy na świecie sprzedawca internetowy kupił również - jesienią 2017 roku - sieć ekologicznych supermarketów Whole Foods, ale do tej pory zachował w nich tradycyjną koncepcję kasy. 

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.