Listonic: wakacje 2021 w Polsce i pod namiotem

Atrakcyjne stały się podróże nad polskie morze czy w góry, co skutkuje większym zainteresowaniem zakupu akcesoriów przeznaczonych do biwakowania. W pierwszym tygodniu czerwca najbardziej poszukiwane były namioty (+107,63 r/r) oraz śpiwory (+ 56,83 r/r).

Coraz większe wymagania stawiane podróżnym wybierającym się zagranicę oraz mniejsze budżety na wyjazdy sprawiły, że wielu Polaków podjęło decyzję o organizacji wakacji na własną rękę, zachowując czujność przy wydatkach.

Na tegorocznych listach zakupowych konsumentów prym wiodą akcesoria, które pomagają i ułatwiają spędzanie czasu na łonie natury. Dla spragnionych pięknych widoków i obcowania z przyrodą, oczywistą destynacją stały się polskie góry, jeziora i morze.

W tym roku, mimo zmiennej pogody już początek maja można uznać za trend wyjazdów „na dziko”. Według Listonic przez cały miesiąc dodaliśmy do naszych list zakupowych więcej: kompasów GPS (+35,85% r/r), namiotów (+30,58% r/r), śpiworów (+ 34,46% r/r) oraz butli gazowych (26,67% r/r). Rosnące zainteresowanie wyjazdami plenerowymi widać również w przypadku list w aktualnym miesiącu. W pierwszym tygodniu czerwca do naszych spisów zakupowych dodaliśmy więcej + 107,63% r/r namiotów, + 56,83% r/r śpiworów i +73,33% r/r butli gazowych niż przed rokiem.

– Odmrożenie branży turystycznej w maju tego roku spowodowało gwałtowny wzrost cen hoteli i usług. Polacy podjęli więc decyzję o podróżowaniu na własną rękę – tak tłumaczy te wyniki Emil Krzemiński, B2B sales & marketing manager w Listonic. - Wzrost liczby dodań do list zakupowych sprzętów, takich jak namioty, śpiwory czy butle gazowe sugeruje nam, że alternatywą dla standardowych podróży stają się kempingi i wyjazdy „na dziko”. Zakup dobrego sprzętu to inwestycja na lata, z takim ekwipunkiem możemy planować wyjazdy przez cały rok – dodaje.

Kosmetyczka z produktami pierwszej potrzeby

Analitycy Listonic odnotowali, że przygotowania rozpoczynamy od zakupu kosmetyczek, których w tym roku w maju dodawaliśmy o 31% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym samym miesiącu Polacy uzupełniali listy zakupowe o kremy z filtrem (+ 10,9% r/r), kosmetyki na ugryzienia (+64,28% r/r), mokre chusteczki (+21,42% r/r) oraz suche szampony (+56,79% r/r). Drugi tydzień czerwca wykazał tendencję wzrostową zakupu produktów tj. kosmetyki na ugryzienia (+64,85% r/r), mokre chusteczki (+45,41% r/r) oraz plastry (+21,24% r/r).

Decyzja o wyjazdach, które wymagają od nas dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia sprawia ponadto, że Polacy w obawie przed brakiem dostępu do bieżącej wody czy aneksu kuchennego, decydują się na zakup gotowej żywności. Strach przed brakiem czasu i ograniczonymi możliwościami przyrządzenia posiłków widać w listach zakupowych. W tym roku w drugim tygodniu czerwca Listonic odnotował wzrost zakupu dań gotowych +28,35 r/r, konserw +0,99 r/r i produktów sypkich +13,39 r/r.

Ubrania na każde warunki

Destynacje, takie jak morze czy góry, cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Obawę przed niestabilną pogodą widać w wyborach konsumentów. W pierwszy tygodniu czerwca kompletowaliśmy ubrania na różne okoliczności. Do naszych list dodawaliśmy buty (+70% r/r), kurtki (+51,38% r/r), klapki i stroje kąpielowe (+140, 26% r/r) oraz czapki i chusty (+101, 28% r/r). Słoneczny czerwiec sprawił również, że Polacy tłumnie udali się nad polskie wybrzeże, a do swoich koszyków dodawali coraz więcej parawanów (+104 r/r).

Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej.

Katarzyna Pierzchała 4544 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.