Bee.pl poszerza ofertę o największe marki

Należący do spółki Glosel sklep internetowy Bee.pl specjalizuje się w sprzedaży produktów ekologicznych i prozdrowotnych. Wprowadził właśnie do oferty popularne marki FMCG - rozpoczęto współpracę z Unileverem, a także poszerzono asortyment Nestle.

Na zdjęciu: Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy FMCG w spółce Glosel

Sklep Bee.pl istnieje na rynku od 2019 r. Początkowo zajmował się wyłącznie sprzedażą produktów ekologicznych – w ciągu niespełna trzech lat działalności wypracował znaczącą pozycję w sprzedaży internetowej produktów ekologicznych, zdrowej żywności oraz naturalnych kosmetyków. Dziś w swojej ofercie łączy artykuły tego typu z bardziej zróżnicowanym asortymentem. Portfolio sklepu jest bardzo rozbudowane – znajduje się w nim m.in.: żywność, suplementy diety, kosmetyki, produkty dla matek i dzieci, a nawet książki czy artykuły do domu i ogrodu. Łącznie to już ponad 100 tys. produktów, z czego prawie połowę stanowią artykuły szybkozbywalne.

Ostatnio odpowiadając na potrzeby klientów w dobie pandemii, założona w Białymstoku marka zaczęła wychodzić poza obszar produktów prozdrowotnych i rozszerzać asortyment o artykuły znanych marek z kategorii FMCG. Tym samym platforma chce inspirować do zmiany nawyków żywieniowych metodą małych kroków oraz próbowania nowych smaków.

 - Różne kategorie produktów oraz nawiązanie współpracy z korporacjami jak Unilever czy Nestle sprawiają, że nasi klienci podczas zakupów online mogą w jednym miejscu kompleksowo zaopatrzyć się w praktycznie wszystkie potrzebne na co dzień artykuły – mówi Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy FMCG w spółce Glosel.

Dodaje, że długofalowym celem sklepu jest osiągnięcie wysokiej pozycji rynkowej w nowych kategoriach – chce powtórzyć sukces, jaki odnieśliśmy w kontekście produktów naturalnych. - Dążymy do tego konsekwentnie, wzbogacając naszą ofertę i zapraszając do współpracy nowych producentów oraz dostawców – podkreśla.

I ujawnia, że rozszerzanie oferty powoduje zwiększenie liczby zamówień, co przekłada się na większą liczbę wysyłanych paczek. Aktualnie Bee.pl wysyła ich miesięcznie średnio 30 tys., ale w całej spółce Glosel, do której należy sklep, jest to aż 300 tys. przesyłek. W związku z dużą ilością odpadów generowanych podczas pakowania, firma postanowiła wprowadzić w życie politykę less waste, dzięki której w latach 2019-2020 ograniczono zużycie plastiku o około 15-20 ton.

Już teraz sklep używa m.in. kartonów pozyskanych od firmy skupującej makulaturę. Stare, zniszczone paczki, w których otrzymuje towar, przerabia specjalną maszyną na wypełniacz, a jeśli już używa folii - to wykorzystuje tą, w której przychodzą do niej produkty od dostawców.

- Dodatkowo wymieniliśmy też folię bąbelkową na papier bąbelkowy, a obecnie sprawdzamy papierowe taśmy klejące, tak aby zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa przesyłek przy równoczesnym ograniczeniu zużycia plastiku – informuje Sławomir Siergiejczyk.

Jak ustaliliśmy, sklep wciąż pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, dzięki którym może być jeszcze bardziej przyjazny środowisku.

Rozszerzanie asortymentu, współpraca zarówno z największymi producentami na rynku, jak i niszowymi markami oraz propagowanie idei less waste to konsekwentna realizacja planów rozwoju Bee.pl. Podjęte działania zapewniają marce dotarcie do nowych klientów oraz umożliwiają uzyskanie pozycji lidera w kategorii sprzedaży produktów FMCG. Sklep razem z księgarnią internetową TaniaKsiążka.pl należy do portfolio spółki Glosel – firmy specjalizującej się w sprzedaży online książek oraz produktów szybkozbywalnych, które są magazynowane na powierzchni 8,5 tys. mkw. w kompleksie Panattoni Park Białystok.

Glosel jest obecny na największych marketplace’ach, gdzie wdraża marki jak m.in. Targroch czy Big Nature, a także wspiera inne marki w rozpoczęciu sprzedaży e-commerce. Spółka prowadzi również na platformie Allegro oficjalne sklepy marek Bakalland, Teekanne, House of Asia oraz brandy sygnowane wizerunkiem Ewy Chodakowskiej jak BeRAW czy BeBio.

Glosel to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w internecie. Zarządza m.in. pięcioma księgarniami zlokalizowanymi w północno-wschodniej Polsce.

 

Katarzyna Pierzchała 4544 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.