Więcej marek własnych Carrefoura ze specjalnym oznaczniem

Carrefour rozszerza asortyment produktów marek własnych, na których znajdują się oznaczenia systemu Nutri-Score oraz przystępuje do ogólnopolskiej kampanii promującej ten system w naszym kraju.

We wrześniu 2020 r. Carrefour wprowadził do sprzedaży pierwsze produkty marek własnych z oznaczeniami Nutri-Score oraz przeprowadził kampanię edukacyjną dla klientów na ten temat. Obecnie w sprzedaży sieć oferuje już ponad 200 takich produktów, które - jak podkreśla operator - pomagają klientom szybko i łatwo ocenić ich wartość odżywczą za pomocą czytelnych kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników, produkty przypisywane są do jednej z 5 klas – od A do E, gdzie klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, a klasa E te najmniej odżywcze. Przy nadawaniu oznakowania produktom pod uwagę brane są również zawartości takich składników jak owoce, warzywa, błonnik czy białko, których spożywanie ma duże znaczenie dla prawidłowej diety człowieka.

- System Nutri-Score jest ważnym elementem strategii rozwoju marek własnych Carrefour oraz polityki zrównoważonego rozwoju całej naszej Grupy, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Z jednej strony pomagamy naszym klientom w zmianie nawyków żywieniowych, edukujemy oraz zapewniamy szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach, a z drugiej inwestujemy w podwyższanie jakości naszych produktów własnych, m.in. usuwając z nich kontrowersyjne składniki - mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy Carrefour Polska.

Dodaje, że celem firmy jest oznaczenie wszystkich produktów marek własnych Carrefour systemem Nutri-Score, a także upowszechnienie tych oznaczeń wśród klientów. 

Inicjatorami kampanii Nutri-Score są Instytut Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Federacja Konsumentów, a wśród partnerów obok Carrefour Polska znalazła się również firma Danone.

Inicjatorzy i partnerzy będą wykorzystywać posiadane przez siebie kanały komunikacji – własne strony internetowe, media społecznościowe czy materiały drukowane. Ważną częścią działań komunikacyjnych jest strona www.nutriscore.pl, na której już teraz można obejrzeć zapis debaty o systemie Nutri-Score oraz zapoznać się ze szczegółowym opisem systemu. W inicjatywę wciąż mogą włączyć się kolejne instytucje i przedsiębiorstwa,

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.