Unilever stworzył ekologiczne butelki z papieru

Na początku przyszłego roku na rynku brazylijskim pojawią się pierwsze detergenty Unilevera w nowych opakowaniach. Jeśli test wypadnie pomyślnie, nowość zostanie zaimplementowana na inne rynki.

Unilever wykorzystuje nową technologię, aby wprowadzić na rynek pierwszą w historii butelkę na detergenty do prania na bazie papieru. Prototyp został opracowany dla marki OMO (znanej również jako Persil, Skip i Breeze) i ma zadebiutować w Brazylii na początku 2022 roku, z ambicją wprowadzenia wkrótce w Europie i innych krajach. Unilever pilotuje również tę samą technologię, aby tworzyć papierowe butelki na środki pielęgnacji włosów. Ta przełomowa technologia została opracowana we współpracy Unilevera, Diageo, Pilot Lite i innych producentów z konsorcjum Pulpex. Unilever był w stanie wykorzystać tę technologię do pakowania produktów płynnych w pierwsze w swoim rodzaju butelki na bazie papieru, wykonane z celulozy pozyskiwanej w sposób zrównoważony i przeznaczone do recyklingu w strumieniu odpadów papierowych.

Butelki są spryskane od wewnątrz specjalną powłoką o zastrzeżonej technologii, która powoduje, że opakowanie nie nasiąka wodą, dzięki czemu papierowy materiał opakowaniowy może pomieścić płynne produkty, takie jak detergenty do prania, szampony i odżywki, które zawierają środki powierzchniowo czynne, substancje zapachowe i inne składniki aktywne.

Stworzenie opakowań papierowych nadających się do recyklingu bez dodatkowych warstw plastiku było ogromnym wyzwaniem. Opatentowane opakowanie Pulpexu z masy celulozowej to rozwiązanie, które radykalnie zmniejsza zużycie plastiku.

- Musimy całkowicie przemyśleć sposób projektowania i pakowania produktów. Wymaga to drastycznej zmiany, którą można osiągnąć tylko dzięki współpracy całej branży - powiedział Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju Unilevera. - Technologia butelek na bazie papieru to ekscytujący krok we właściwym kierunku i cieszymy się, że możemy wspólnie pracować nad wypróbowaniem tej innowacji w naszych produktach. Innowacje z wykorzystaniem alternatywnych materiałów są kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego pakowania i będą odgrywać ważną rolę w naszym zobowiązaniu do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnych materiałów z tworzyw sztucznych do 2025 r. - zadeklarował.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.