Nowa Barbi wyłoniła się z oceanów

Firma Mattel wprowadza na rynek Barbie Loves the Ocean - pierwszą kolekcję lalek z przetworzonego plastiku, który zamiast trafić do oceanów, daje początek nowym zabawkom.

62-letnia historia Barbie to nieustanna ewolucja. Trzy najnowsze lalki zostały wykonane w 90% z plastiku zebranego z terenów w odległości 50 km od linii brzegowej oceanów, na których nie funkcjonują formalne systemy zbierania odpadów. Plastik, zamiast trafić do oceanów został wykorzystany do produkcji korpusów lalek. Linię lalek uzupełnia zestaw do zabawy (Bar na plaży) wraz z akcesoriami, również wykonany w ponad 90% z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu.

Takie pozyskiwanie i wykorzystanie surowca przez Mattel ma inspirować i angażować dzieci do budowania bardziej ekologicznej – zielonej przyszłości.

To także kolejny krok do realizacji celu firmy Mattel, by do 2030 r. wszystkie produkty i opakowania były wykonane w 100% z tworzyw pochodzących z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia lub biopochodnych.

Inicjatywy, które pomagają zmieniać świat

Firma Mattel ma świadomość, że nawet mała lalka może wywierać wielki wpływ. Patrząc w przyszłość, chce więc rozwijać swoją rolę i tworzyć lepszy świat dla wszystkich dzieci, koncentrując się na różnorodności i integracji, równych szansach i zrównoważonym rozwoju.

Chce to uzyskać m.in. dzięki nowemu odcinkowi Barbie Vlog „Barbie opowiada, jak możemy dbać o planetę”. Uczy w nim młodych fanów, jak ważne jest dbanie o planetę, na przykład poprzez zmianę codziennych nawyków. Barbie Vlog to ciesząca się popularnością seria filmików online, w której Barbie rozmawia ze swoimi fanami i fankami, a jednocześnie przekazuje treści edukacyjne i staje się wzorem do naśladowania, a także dostarcza rozrywkę nawiązującą do trendów na YouTube (np. wyzwania typu „zrób to sam”).

Kolejna inicjatywa to „The Future of Pink is Green”- nowa kampania marki, w której zestawiono kultowy róż marki z kolorem zielonym, kojarzonym z ekologią i ochroną planety. Celem kampanii jest edukacja dzieci w zakresie zrównoważonego rozwoju w zrozumiały dla nich sposób.

Warto odnotować, że nowe lalki Barbie Loves the Ocean to jedna z wielu inicjatyw wspierających korporacyjny cel Mattel, aby wykorzystywać 100% materiałów z odzysku, nadających się do recyklingu lub biodegradowalnych w produktach i opakowaniach do 2030 roku.

W maju 2021 roku koncern uruchomił program Mattel PlayBack, który pozwala na zbieranie nieużywanych zabawek i ponowne ich wykorzystanie do produkcji nowych.

W programie Drive Toward a Better Future firma podjęła wyzwanie, by do 2030 roku wszystkie metalowe samochodziki Matchbox, ich zestawy oraz opakowania były wykonane z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia lub biopochodnych.

W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek kilkanaście zabawek, które również wpisują się w to zobowiązanie. Są wśród nich: Fisher-Price Eko Piramidka z kółek i Fisher-Price Pierwsze Klocki Malucha, wykonane z biopochodnych tworzyw sztucznych oraz trzy zestawy MEGA Bloks, wyprodukowane z biopochodnego plastiku. Na szczególną uwagę zasługuje także UNO Nothin’ But Paper – pierwsza, nadająca się w pełni do recyklingu gra karciana UNO pozbawiona celofanowych materiałów opakowaniowych.

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.