Krzywe buraki robią dalszą karierę w Lidlu

10 czerwca na sklepowych półkach pojawi się ketchup Kotlin z krzywego buraka oraz Krakus koncentrat barszczu z krzywego buraka. To efekt współpracy sieci Lidl, Grupy Maspex i rolnika Mieczysława Miszczaka.

Sprawa krzywych buraków Mieczysława Miszczaka obiegła w styczniu całą Polskę. Warzywa wyrosły w nietypowym, pokrzywionym kształcie, tym samym dyskwalifikując towar do ogólnej sprzedaży. Lidl - chcąc wesprzeć polskiego producenta żywności zakupił wówczas część niedoskonałych warzyw (ok. 180 t), jednocześnie ratując je przed wyrzuceniem.

Teraz słynne buraki otrzymały drugą szansę. Grupa Maspex wykupiła 200 t tych nieperfekcyjnych warzyw i wykorzystała je, tworząc specjalną linię przetworów buraczanych, które Lidl wprowadza na swoje sklepowe półki. Po raz kolejny, klienci sieci mają możliwość zakupu niepowtarzalnych produktów, jednocześnie wspierając polskich producentów żywności. Najnowsza oferta przetworów pojawi się już w czwartek, 10 czerwca, w sklepach stacjonarnych Lidla. Znajdziemy w niej ketchup z krzywego buraka marki Kotlin (4,99 zł/ 490 g.) oraz barszcz z krzywego buraka marki Krakus (3,99 zł/ 300 ml). Będą dostępne do wyczerpania zapasów.

- Bardzo się cieszę, że moje krzywe buraki trafią teraz na stoły klientów w nowej postaci. Gdyby nie tak szerokie zainteresowanie mediów i współpraca z Lidlem, nie udałoby się ich uratować przed zmarnowaniem - mówi Mieczysław Miszczak, właściciel gospodarstwa rolnego w Węglewicach Kolonii w woj. łódzkim.

Jak ustaliliśmy w sieci Lidl, sprzedaż niedoskonałych buraków spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów.

- Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się pomóc panu Mieczysławowi, jednocześnie angażując w to wielu naszych konsumentów. Mamy nadzieję, że również i tym razem uda nam się nagłośnić temat zero waste, oferując przetwory wyprodukowane z nieperfekcyjnych buraków – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.

I dodaje, że jako społecznie odpowiedzialna firma, wierzy, że przeciwdziałanie marnowaniu żywności to jedno z jej najważniejszych zadań. Podejmuje w tym zakresie wiele działań, m.in. współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności czy prowadzi autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego przecenia nawet do -70% żywność o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia, ale w pełni wartościową.

- W przeszłości w naszej ofercie, oprócz wspomnianych krzywych buraków, dostępne były również nieperfekcyjne jabłka prosto z sadu. Wraz ze wspomnianą Federacją Polskich Banków Żywności promowaliśmy także samotne banany oderwane od kiści, które konsumenci wybierają mniej chętne – wymienia Aleksandra Robaszkiewicz.

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.