ExpertSender: lubimy spersonalizowane oferty

W ostatnim czasie wiele firm przeniosło dużą część swojej działalności do internetu, przez co konkurencja znacznie wzrosła. Te, które chcą utrzymać się na rynku, muszą postawić na działania marketingowe i analizę danych o aktualnych i potencjalnych klientach - donosi ExpertSender.

Tylko w I kwartale 2021 r. w Polsce przybyło 2 tys. sklepów internetowych - to aż o 70% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wraz z przedłużaniem się czasu obowiązywania obostrzeń kolejne firmy przenosiły ciężar swojej działalności do świata online.

Wielu z nich pozwoliło to przetrwać, ale spowodowało też gwałtowny wzrost konkurencji w Internecie i zaostrzyło walkę o klienta. Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest ponad 46,5 tys. sklepów internetowych, a do końca roku liczba ta może sięgnąć nawet 55 tys., jak wynika z analizy wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet.

Personalizowana komunikacja i dbanie o user experience

By nie zniknąć w tłumie, marki muszą nie tylko sprzedawać online, ale też inwestować w automatyzację i wielokanałowość marketingu oraz budowanie pozytywnego doświadczenia użytkownika, czyli user experience. Dla osób niedoświadczonych w tych tematach może to się jednak okazać skomplikowane, zwłaszcza że cały czas pojawiają się nowe trendy i technologie.

- Podstawą sukcesu pozostaje rzetelna analiza informacji o obecnych i potencjalnych klientach, ich zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych - mówi Piotr Czynsz, head of sales and business development w ExpertSender. - Z naszych badań wynika, że blisko 80% kupujących online chce otrzymywać personalizowane oferty dopasowane do swoich potrzeb, które możemy poznać właśnie dzięki uważnej analizie danych. Taka komunikacja znacznie skuteczniej zachęci klienta do zakupów, niż zasypywanie go przypadkowymi ofertami - uważa.

I tłumaczy, że marketing wielokanałowy polega na wysyłaniu do klienta wiadomości różnymi kanałami, jak np. jak e-mail, SMS, mobile, web. Natomiast automatyzacja wielokanałowego marketingu realizowana jest przy pomocy oprogramowania, które zbiera i wykorzystuje dane o zachowaniach i preferencjach użytkowników oraz subskrybentów, by wysyłać im spersonalizowane wiadomości w możliwie najlepszym czasie - czyli wtedy, kiedy są gotowi dokonać zakupu.

Jego zdaniem warto również zadbać o doświadczenie klienta, który, zachęcony trafnym przekazem reklamowym, trafił już do sklepu. Jak wynika z raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020”, skomplikowana strona internetowa skutecznie zniechęca do zakupów aż 12% kupujących online. W dodatku ponad 90% kupujących online przyznaje, że z różnych przyczyn zdarza im się porzucać koszyki, czyli dodawać produkty lub usługi do koszyka, ale nie decydować się na zakup.

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.