Marketplace Morele: wzrost ofert o 700%

1000 sprzedawców i 2 mln ofert - marka Morele w intensywnym tempie rozwija swój marketplace. Po dwóch latach działalności przyszedł czas na podsumowanie.

Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce możemy zaobserwować na przykładzie marki Morele, która jeszcze do niedawna była kojarzona wyłącznie ze sklepem internetowym oferującym szeroki asortyment elektroniki użytkowej. Ponad 20 lat doświadczenia w branży e-commerce pozwoliły firmie na stworzenie marketplace’u, czyli miejsca, które zrzesza wielu sprzedawców oraz ich klientów. Minęło nieco ponad dwa lata, a nowa platforma ma już za sobą spore sukcesy.

- W 2019 r. wystartowaliśmy z marketplacem Morele. Po pierwszym roku działalności z naszej platformy korzystało 120 sprzedawców, którzy wystawili blisko 250 tys. ofert. W kolejnych latach odnotowaliśmy spore wzrosty wśród liczby sprzedawców i oferowanych przez nich produktów. Obecnie na naszej platformie znajduje się 2 mln ofert (wzrost o 700%) od 1000 sprzedawców – wymienia Paweł Kosturek, dyrektor marketplace Morele. - Tak intensywny rozwój w ciągu dwóch lat pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość – dodaje.

Jego zdaniem w przypadku marki Morele kluczem do tak dynamicznego rozwoju okazało się prowadzenie hybrydowej platformy e-commerce składającej się ze sklepu internetowego i marketplace'u. Warto zaznaczyć, że wskaźnik wartości sprzedaży produktów (GMV) w firmie osiągnął poziom 1,6 mld. Morele mogą także pochwalić się szeroką ofertą, sięgając blisko 1,6 mln produktów.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.