Allegro "zasadziło" pierwsze ekologiczne automaty paczkowe

Tym samym rozpoczęło budowę sieci automatów paczkowych zasilanych zieloną energią. W Poznaniu i Warszawie właśnie stanęły cztery pierwsze urządzenia, do końca tego roku będzie ich 1500.

Pierwszy automat paczkowy Allegro stanął na poznańskim Nowym Rynku, w pobliżu nowej siedziby Allegro. Kolejne trzy zlokalizowane są w Warszawie przy ulicach Romera, Kabacki Dukt i Rejewskiego.

- Przystępujemy do realizacji zapowiadanego wcześniej planu budowy sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Allegro. Pierwsze maszyny "posadziliśmy" już w Poznaniu i Warszawie, a w najbliższych dniach kolejne pojawią się w Łodzi, Toruniu i Wrocławiu – wymienia Grzegorz Czapski, Business Development Officer at Allegro. - Oczekujemy, że jesienią tego roku osiągniemy tych miastach odpowiednie zagęszczenie, co pozwoli nam dodać automaty paczkowe Allegro do metod dostawy na naszej platformie – mówi.

I dodaje, że zgodnie z harmonogramem firma do grudnia udostępni klientom 1500 automatów, a docelowo planuje ich znacznie więcej.

- Obok tak podstawowych aspektów, jak bezpieczeństwo lokalizacji i bliskość klientów, bierzemy pod uwagę także względy środowiskowe oraz to, jak urządzenia komponują się z otoczeniem. Ponadto dbamy o to, by osoby z niepełnosprawnościami mogły bez problemu z nich korzystać - tłumaczy.

Własna sieć automatów paczkowych skróci czas dostawy, zwiększy wygodę oraz poprawi doświadczenie zakupowe na Allegro. Obecnie aż 80% przesyłek zamawianych na Allegro dociera do klientów w ciągu 1-2 dni, dzięki największej w Polsce sieci, liczącej ponad 31 tysięcy punktów odbioru i automatów paczkowych. Wraz rosnącą liczbą kupujących oraz coraz większą częstotliwością zakupów w internecie, Allegro inwestuje we własne rozwiązania logistyczne. Pierwszym etapem budowy własnej sieci punktów odbioru było uruchomienie Allegro Punktów, dzięki którym klienci mogą odebrać swoje przesyłki z 600 saloników Kolportera. W drugiej połowie roku firma planuje także uruchomienie usługi logistycznej dla sprzedających, która obejmie kompleksową obsługę zamówień - m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów. Darmowa dostawa z Allegro Smart! dostępna już w większości ofert, pozwala firmie udoskonalać ofertę tzw. ostatniej mili.

Rośnie e-sprzedaż

Według raportu PwC, za 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza przyrost o średnio 12% rocznie. Z kolei firma Last Mile Experts szacuje zaś, że już w 2022 r. liczba przesyłek w Polsce przekroczy miliard. Trend ten mocno przekłada się na usługi związane z logistyką, ale nie pozostaje bez wpływu na krajobraz polskich miast. Dlatego plan uruchomienia przez Allegro własnej sieci automatów paczkowych był poprzedzony szeregiem spotkań, warsztatów i sesji dialogowych z przedstawicielami ruchów miejskich, organizacji zrzeszających osoby z niepełnosprawnościami, ekspertami i władzami samorządowymi.

Ponadto projekt realizuje Cele Zrównoważonego Rozwoju i wspiera klientów w zmniejszaniu śladu węglowego podczas dostawy produktów, które są zawarte w strategii firmy na lata 2020-2023.

- Na wszystkie nasze inicjatywy biznesowe patrzymy przez pryzmat odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju. Dlatego automaty paczkowe będą zasilane z energią pochodzącą z  odnawialnych źródeł i wyposażone w czujniki jakości powietrza, z których pomiarami będziemy się publicznie dzielić – zapowiada Marta Mikliszańska, head of public affairs and sustainability w Allegro. - Kluczowe są dla nas także kwestie hałasu i estetyki – tłumaczy.

Tam, gdzie to możliwe, przednia strona maszyny będzie więc pokryta roślinami o powierzchni ok. 10 metrów kwadratowych. - Będziemy także, z lokalnymi władzami, poszukiwali lokalizacji, w których zainwestujemy w zielone ściany na budynkach. Tylko w tym roku stworzymy około 21 000 metrów kwadratowych zielonej przestrzeni. Mówiąc bardziej obrazowo, to równowartość trzech boisk piłkarskich o standardzie FIFA - opowiada. I zapowiada, że Allegro przeprowadzi szkolenia, aby podnosić jakość pracy kurierów oraz precyzyjnie oznaczy miejsca rozładunku. Całkowicie zrezygnuje też z umieszczania reklam na automatach paczkowych.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.