Neinver ponownie otworzył swoje centra w Europie

Po półrocznym częściowym lub całkowitym zamknięciu z powodu obostrzeń związanych z COVID-19 operator uruchomił już wszystkie 21 centrów w sześciu krajach europejskich. Uruchomił też oficjalny sklep klubu piłkarskiego Real Madryt z ofertą outletową.

Ostatnie dwa centra, których działalność zakłóciły restrykcje – Montabaur The Style Outlets oraz Halle Leipzig The Style Outlets w Niemczech – wznowiły pełne funkcjonowanie w ostatnim tygodniu maja, domykając tym samym dwumiesięczny proces ponownego otwierania centrów przez Neinver.

Wyniki outletów po otwarciu pokazują bardzo pozytywne trendy. W niektórych przypadkach zanotowano nawet trzycyfrowe wzrosty wartości sprzedaży w porównaniu do 2019 r.

- Pełne, ponowne otwarcie centrów z naszego portfolio stanowi ważny krok milowy dla Neinver. Mimo złożoności i niepewności, wynikających z istniejących warunków, poprawa wyników sprzedaży jest bardzo zachęcająca - mówi Daniel Losantos, prezes Neinver. - Kolejny raz pokazuje bowiem odporność i sprawność firmy, a także przywiązanie marek do dalszego rozwoju wspólnie z nami. Duże inwestycje w usługi cyfrowe i bliska współpraca z najemcami, a także atrakcyjność naszych centrów dla klientów, pozwoliły na skuteczne złagodzenie wpływu pandemii na stan naszej branży – uważa.

Outlety Factory w Polsce zanotowały po majowym otwarciu dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019. Większa jest również liczba klientów odwiedzających centra.

- Outlety Factory wracają do sprawnego funkcjonowania po czasie restrykcji z mocną ofertą marek i wierną grupą klientów, którzy doceniają potencjał tego formatu centrów. Nie wszystkie branże w równym stopniu, z dwucyfrowymi wzrostami wskaźników, mają szansę tak szybko zregenerować swoje budżety, jednak pozytywna tendencja i dobre perspektywy na kolejne tygodnie dotyczą całego portfolio marek obecnych w naszych outletach - mówi Bożena Gierszewska – Mroziewicz, country head Neinver w Polsce i Central Europe asset management director Neinver.

Nowe usługi i zmiany w zwyczajach konsumentów

Średnie wydatki odwiedzających centra w kwietniu i maju były o 15% wyższe w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku. Widać, że wizyty klientów stają się bardziej produktywne niż było to przed kryzysem związanym z pandemią. Obecnie kupujący planują swoje wizyty, spędzają krótszy czas w centrach, ale podczas każdej z nich wydają więcej. Marki sportowe i wyposażenia domu, które znacząco umocniły się podczas pandemii, nadal cieszą się dużym popytem.

Aby sprostać nowym potrzebom klientów w związku z pandemią i umożliwić najemcom funkcjonowanie, firma uruchomiła w centrach szereg nowych usług, jak m.in. wirtualne zakupy, zakupy o umówionej godzinie, czy usługa „click & reserve”, czyli „kliknij, aby zarezerwować”.

Neinver kontynuuje też poszerzanie oferty handlowej w centrach o nowe, ale znane marki. Firmy są zainteresowane rozwojem w kanale outletowym, czy wzmocnieniem swojej obecności, dostrzegając w nim rynek zbytu dla nagromadzonych zapasów.

I tak w Hiszpanii otwarto oficjalny sklep klubu piłkarskiego Real Madryt z ofertą outletową w centrum San Sebastián de los Reyes The Style Outlets w okolicach Madrytu, podobnie sklep marki modowej Roberto Verino. Centrum Amsterdam The Style Outlets poszerzyło ofertę o włoską markę odzieży sportowej Boxeur des Rues, a w najbliższych tygodniach otworzą tam swoje sklepy - niemiecka marka zabawek Ravensburger oraz szwedzka firma modowa NA-KD.

Tymczasem polska marka Kazar Studio, specjalizująca się w produkcji skórzanej odzieży i akcesoriów, otworzyła sklep w formacie „pop-up” w warszawskim centrum Factory Annopol oraz Factory Poznań, z kolei marka Change Lingerie zadebiutowała w Factory Kraków. W Niemczech, marki Haribo i Roy Robson pojawią się w Halle Leipzig. Ponadto, firma Nike rozbudowała swój sklep outletowy w centrum Roppenheim The Style Outlets we Francji, a także niemal dwukrotnie zwiększyła powierzchnię swoich sklepów w Polsce, rozszerzając dostępną ofertę outletową, m.in. o ubrania, obuwie i akcesoria dla dzieci.

Neinver to hiszpańska, wielonarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący zarządca centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Firma Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi i współpracuje z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. Neinver w Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.