RTV Euro AGD: nasze sklepy przyspieszają dzięki cyfryzacji

Sprzedaż produktów online w Polsce wzrosła o 35% - wynika z raportu PwC i Digital Experts Club. Dlatego firmy łączą kanały sprzedaży. Przykładem jest sieć RTV Euro AGD.

Inwestycje w technologię i doświadczenia klientów okazały się w ostatnim roku kluczowe. Według raportu „Co (u)gryzie ecommerce”, w 2020 r. powstało prawie 11 800 sklepów internetowych. Jednocześnie badania pokazują, że choć handel online wzrósł, to 40% konsumentów deklaruje, że po zakończeniu pandemii znaczną część zakupów będzie ponownie robić w sklepach stacjonarnych.

Dlatego marki takie jak RTV Euro AGD sięgają po cyfrowe rozwiązania podnoszące poziom customer experience w fizycznych salonach. Sieć mająca w Polsce około 305 sklepów stacjonarnych, także w swoim flagowym salonie w warszawskiej Galerii Mokotów, postawiła na technologię Nanovo. W sali sprzedaży zainstalowano 19 cyfrowych terminali komunikacji in-store, na których wyświetlane są treści sprzedażowo-reklamowe. Informacje na ekranach ukazują się w sposób zsynchronizowany – w tym samym czasie lub w ściśle określonej kolejności. Rozwiązanie bazujące na oprogramowaniu Nanovo – Signio pozwala na szybkie dotarcie z dopasowaną komunikacją do sklepu, centralne zarządzanie treścią, precyzyjne raportowanie emisji oraz zdalną kontrolę pracy sprzętu.

Dynamiczna komunikacja trafia do miejsc i w czasie o największym potencjale zakupowym, a umożliwiający to sprzęt jest pod pełną kontrolą. Cyfrowe terminale wzbogaciły także strefę gamingową, będącą autorską koncepcją Rtv Euro Agd. W tej części, pozwalającej przetestować dostępne w sklepie produkty, znalazły się dedykowane terminale typu wideowall, jak również specjalne nośniki realizujące funkcje komunikacji sprzedażowo-marketingowej.

- W całym sklepie zainstalowaliśmy złożoną z niemal 30 terminali cyfrowych (w technologii LED i LCD) sieć dynamicznej komunikacji cyfrowej. System pozwala bez ograniczeń realizować zwinne i automatyczne scenariusze komunikacji, co przy wykorzystaniu analogowych materiałów BTL nie byłoby nigdy możliwe – wyjaśnia Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo. - System dynamicznie reaguje na bieżącą sytuację w sklepie, tworząc niesamowicie elastyczne medium. Wierzymy, że tak świetne sklepy, jak ten potwierdzają kierunek, w jakim zmierza nowoczesny retail - mówi.

Eksperci PwC zwracają uwagę, że obecnie 42% polskich klientów jest w stanie zrezygnować z danej marki już po jednym złym doświadczeniu. Firmy są tego świadome i dlatego coraz częściej decydują się na cyfrowe rozwiązania w swoich sklepach. Kluczowy w realizacji tego rodzaju projektów okazuje się dobór właściwego partnera merytoryczno-technologicznego.

Nanovo digitalizuje przestrzenie fizyczne, pobudzając w nich komunikacje i procesy. Od 2013 r. tworzy rozwiązania biznesowe w przestrzeniach stacjonarnej sprzedaży i obsługi klienta wdrażając projekty na rynku polskim oraz w regionie CEE. Firma współpracuje m.in. z Play, eobuwie.pl, sieciami Żabka, Rtv Euro Agd, Sephora, Hebe czy mBank.

Katarzyna Pierzchała 4444 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.