Barbora rezygnuje z plastikowych toreb

Obecnie wszystkie zamówienia są realizowane w torbach papierowych.

Internetowy sklep z żywnością i artykułami codziennego użytku Barbora zrezygnował z toreb foliowych, w których dostarczane były zamówienia do klientów. Celem firmy jest znaczne ograniczenie ilości plastiku wykorzystywanego w procesie pakowania, a tym samym zmniejszenie zużycia jednorazowych toreb.

Do 5 czerwca klienci mogli jeszcze wybrać, w jakim opakowaniu dostarczyć zamówienie – plastikowym czy papierowym.

- Torby papierowe wprowadziliśmy dwa lata temu i od razu spotkały się one z pozytywnym odbiorem klientów. Stopniowo liczba osób, które chciały otrzymywać zamówienia w papierowych torbach rosła i obecnie co drugi klient wybiera ten właśnie sposób pakowania. Cieszymy się, że konsumenci wybierają bardziej ekologiczne opakowania, ale również jako firma czujemy się odpowiedzialni za przyczynianie się do bardziej zrównoważonego rozwoju - mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce.

I dodaje, że torby papierowe są wytrzymałe, dzięki czemu można je ponownie wykorzystać. Nadają się również w pełni do recyklingu, więc można je śmiało sortować z makulaturą. Drewno, z którego są wykonane, pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów, ponieważ również w produkcji staramy się kierować zasadą zrównoważonego rozwoju.

- Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią nasz krok - podsumowuje Andrius Mikalauskas.

Proces wycofywania toreb foliowych Barbory odbywa się równocześnie we wszystkich krajach, w których spółka prowadzi działalność. Zmienia się także sposób pakowania produktów mrożonych – na rzecz mniejszego zużycia opakowań foliowych, które są również poddawane recyklingowi wraz z odpadami z tworzyw sztucznych.

Przejście na pakowanie zamówień wyłącznie w torby papierowe to nie jedyny krok e-sklepu w kierunku większej przyjazności dla środowiska. W ostatnim czasie Barbora dokonała również przeglądu procesów pakowania poszczególnych towarów, w sposób znaczący ograniczając zużycie jednorazowych torebek.

W jednorazowe torby pakowane są tylko te owoce i warzywa, które zgodnie z zasadami bezpieczeństwa żywności należy oddzielić od innych produktów.

Barbora to największy internetowy sklep spożywczy w krajach bałtyckich, który od stycznia 2021 r. prowadzi działalność również w Polsce. Spółka należy do Grupy Maxima - w naszym kraju właściciela sklepów Stokrotka.

Joanna Hamdan 12371 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.