Kaufland: póki co pracujemy sześć dni w tygodniu

Ale to się może zmienić. Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska, tłumaczy od czego zależy, czy sieć otworzy swoje sklepy w niedziele.

Rada Krajowej Sekcji Handlu NSZZ "Solidarność" domaga się jak najszybszej nowelizacji Ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni, polegającej na wykreśleniu placówek pocztowych z listy wyjątków, których nie dotyczą obostrzenia zapisane w ustawie. Powód? Zbyt wiele dużych sieci handlowych zaczyna korzystać z tej furtki i otwiera swoje sklepy w niedziele objęte zakazem handlu, tłumacząc to faktem, że w ich sklepach można odebrać przesyłkę pocztową. Do grona tych firm może dołączyć Kaufland, który niedawno poinformował, że już we wszystkich marketach sieci klienci podczas zakupów będą mogli odebrać lub nadać przesyłkę pocztową.

- Usługi pocztowe umożliwiają nam prowadzenie handlu 7 dni w tygodniu. Na razie jednak nie zmieniamy sposobu funkcjonowania placówek Kaufland, ale uważnie obserwujemy konkurencję, która coraz częściej decyduje się na takie rozwiązanie i rozważamy je również w naszej sieci - przyznaje Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.

Podkreśla, że wyróżnikiem sieci Kaufland jest wybór nie tylko produktów spożywczych, ale także usług, dzięki którym klienci mogą zaoszczędzić czas, załatwiając wiele spraw przy okazji jednej i tej samej wizyty w Kauflandzie. Dlatego właśnie wprowadzono możliwość nadawania i/lub odbioru przesyłek (usługa ta jest wdrażana od 2019 r.).

Przypomnijmy. W niedziele objęte zakazem handlu mogą otwierać się wszystkie te placówki, za których ladą stanie właściciel sklepu, nie pracownik. Dlatego bez problemu otwierane są małe, lokalne i franczyzowe sklepy, a z założenia jest to niemożliwe w przypadku dużych sieci handlowych z jednym, korporacyjnym właścicielem (jak np. Lidl, Kaufland czy Biedronka). Jeśli jednak sklep uzyska status placówki pocztowej, za ladą mogą stać już pracownicy, nie właściciel. Z takiej możliwości korzysta od niedawna m.in. Polomarket.

Ilona Mrozowska 4143 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.