Makarony Sun Yan: więcej azjatyckich smaków

Grupa KG, jedna z wiodących grup produkujących produkty rolno-spożywcze w krajach bałtyckich, unowocześniła swoją markę makaronów błyskawicznych Sun Yan. Produkty dostępne będą także w Polsce.

Odświeżona marka uzyskała nowe receptury mające na celu wzmocnienie azjatyckich smaków oraz nowoczesne opakowania. Impulsem do zmiany było pozyskanie nowego zakładu produkcyjnego przez firmę, rosnącą popularnością azjatyckiej żywności w Europie oraz wyciągnięta z pandemii nauczka skracania łańcuchów dostaw. 

Rynek makaronów błyskawicznych i ramenu w 2020 r. osiągnął wartość 28,4 mld dolarów, a europejscy producenci podchwycili ten trend, uruchamiając lokalnie produkcję makarony instant.

Grupa KG, jedna z największych grup produkujących produkty rolno-spożywcze w krajach bałtyckich, dodaje nowe azjatyckie smaki i zmienia opakowania wprowadzonej na rynek w 2014 r. marki Sun Yan, która - według producenta - ma już ugruntowaną pozycję zarówno lokalnie, jak i na poziomie europejskim.

– Rebranding Sun Yan był kolejnym krokiem po wybudowaniu nowego zakładu produkcyjnego, który ułatwił produkcję makaronu gniazdowego – powiedział Tautvydas Barštys, dyrektor generalny KG Group. – Teraz, biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na makaron w stylu azjatyckim, najnowsza technologia pozwala nam skupić się na ulepszaniu ulubionych produktów konsumenckich i konkurować z pełną mocą z innymi producentami makaronów błyskawicznych w Europie.

Jako europejski producent KG Group zapewnia jakość produktu poprzez swój model łańcucha produkcyjnego „od pola do stołu”. Ponieważ zboża są kupowane od lokalnych rolników, firma mieli surowce w młynie na miejscu, następnie wykorzystuje mąkę do produkcji makaronu i zarządza późniejszą logistyką. Kontrolując proces logistyczny, KG Group jest zatem w stanie uniknąć utrudnień spowodowanych pandemią i dostarczyć produkty do 26 krajów Europy w ciągu 24 godzin. Nowe produkty „Sun Yan” są już dostępne w Danii, Francji, Hiszpanii, na Łotwie, w Estonii, a wkrótce pojawią się także w Szwecji, Bułgarii, Polsce.

– Po dokładnej analizie tendencji globalnych zauważyliśmy, że żywność azjatycka wciąż rośnie w Europie – dodała Oksana Šimoliūnaitė, menedżer produktu i marki w KG Group. – Ulepszając markę, chcieliśmy zaoferować konsumentom wyjątkowy produkt, który zaspokoiłby ich stale zmieniające się potrzeby. Drobny szczegół w nowych recepturach pozwolił nam osiągnąć autentyczne azjatyckie smaki dzięki różnorodności tradycyjnie wschodnich składników, takich jak imbir, anyż lub cynamon.

Marka Sun Yan zostaje wprowadzona na rynek z czterema nowymi smakami w kubkach i czterema w saszetkach.

Jest możliwe między innymi dzięki zwiększeniu zdolności produkcyjnych firmy poprzez uruchomienie w zeszłym roku nowej fabryki (kosztem 20 mln euro).

Obecnie KG Group produkuje rocznie 180 mln sztuk kubków makaronu i 80 mln sztuk saszetek pod markami firmy, takimi jak Sun Yan, Activus i Just Inn, a także pod markami własnymi sieci handlowych. W asortymencie produktów znajdują się makarony błyskawiczne, makarony, kaszki owsiane, ryż, kasza gryczana, kuskus.

Grupa KG jest jedną z największych, najnowocześniejszych i najsilniejszych ekonomicznie grup produkcyjnych na Litwie. Grupa fuzji działająca od 130 lat składa się z Kauno grūdai z siedzibą w Kownie, AB, zakładów drobiarskich w Wilnie i Koszedarach oraz spółek zależnych. W 2020 roku przychody firmy przekroczyły 580 mln euro.

Magdalena Weiss 3171 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.