Tomasz Waligórski na czele sieci Intermarché!

14 czerwca do Grupy Muszkieterów i sieci Intermarché dołączy Tomasz Waligórski, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży retail. Od 1 lipca w sieci znów nastąpią zmiany.

Tomasz Waligórski zdobywał doświadczenie zajmując różne stanowiska w Jeronimo Martins w Polsce i Portugalii, później pracował jako CEO w Polomarket, a następnie jako General Director Retail w Eurocash i jako Chief Commercial Officer w spółce Spar w Poznaniu.

W Muszkieterach będzie współpracował z zarządem przy tworzeniu długoterminowej strategii handlowej i rozwoju Intermarché, a także przy skutecznym wdrożeniu zaplanowanych działań. Jak ustaliliśmy bowiem, po okresie restrukturyzacji oraz ustabilizowania biznesu, sieć wchodzi właśnie w trzeci etap planu transformacji. Przede wszystkim wraca na ścieżkę rozwoju, czyli intensywnego poszukiwania nowych lokalizacji i dołączania do Grupy przyszłych właścicieli sklepów Intermarché. Po drugie, kontynuuje digitalizację i rozwija ofertę e-commerce poprzez usługę Intermarché Drive.

- Ponadto dążymy do organicznego wzrostu obrotów like-for-like, m.in. poprzez rozszerzanie oferty produktów świeżych, rozwój marek własnych, repozycjonowanie cenowe, ambitny plan remodelingu sklepów w ramach konceptu Intermarché Power, a także dalsze wzmacnianie platformy marki – wymienia Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Waligórski dołączy do Intermarché w Polsce 14 czerwca, a potem od 1 lipca br. stanie na czele tej sieci.

– Jesteśmy przekonani, że bogate doświadczenie Tomasza pozwoli nam wspólnie rozwijać Intermarché, tak aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz przedsiębiorców prowadzących supermarkety sieci. Cieszymy się, że Tomasz wspólnie z nami – właścicielami sklepów wchodzącymi w skład zarządu – będzie tworzył skuteczną strategię handlową – nadmienia Thierry Klupczyński, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché i właściciel sklepu w Gdańsku.

Tomasz Waligórski zastąpi Marka Wojnowskiego, który od lipca 2019 r. był dyrektorem generalnym Intermarché w Polsce.

Grupa Muszkieterów to sieć franczyzowa działająca w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. W Polsce jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld zł.

Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.