Grupa Chorten powołała fundację

To rzadkość w polskich sieciach handlowych. Chorten zrzeszający ponad 2100 sklepów w całej Polsce chce otoczyć opieką m.in. właścicieli i personel sklepów oraz ich rodziny. W tym celu powstała fundacja "Nie bądź obojętny".

Na zdjęciu: Fundacja Grupy Chorten, zarząd i rada

Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten kolejny postawiła kolejny krok milowy w historii swojego rozwoju. Z jednej strony powstała jej nowa i pierwsza własna siedziba z magazynem centralnym pod Białymstokiem, po ponad 2-letniej inwestycji. Z drugiej zaś strony firma działająca prawie 12 lat na rynku i konsolidująca rodzimych kupców, wyszła z inicjatywą prospołeczną.

Celem podstawowym fundacji, która rozpoczęła działalność w nowym biurowcu, jest wspieracie rzeczowe i finansowe w sferze ochrony zdrowia, adresowane przede wszystkim do partnerów Grupy Chorten, pracowników i byłych pracowników oraz ich rodzin, a także współpracujących z firmą producentów i dystrybutorów. Fundacja będzie udzielać pomocy na rzecz osób dotkniętych ciężko uleczalnymi schorzeniami, w tym chorobami onkologicznymi. O wsparcie będą mogli ubiegać się pacjenci w trudnej sytuacji finansowej, oczekujący na drogie zabiegi medyczne. Działalność będzie dotyczyć także osób niepełnosprawnych i chorych dzieci wymagających kosztownego leczenia.

- Działalność Fundacji możliwa będzie przy pomocy wyjątkowych ludzi i wsparciu wielu firm skupionych w Grupie Chorten. Mówimy i jesteśmy przekonani, że Grupa Chorten poprzez fundację, łącząc w jednym wspólnym celu potencjał ekonomiczny i organizacyjny ponad 2000 jednostek gospodarczych, czyli sklepów, może skutecznie przyczynić się do pomocy tym, którzy jej faktycznie potrzebują – podkreśla Wojciech Siemionek, prezes zarządu Fundacji Grupy Chorten „Nie bądź Obojętny”.

Fundusze z prowadzonych akcji i kampanii, środki z darowizn pieniężnych i rzeczowych od osób fizycznych i prawnych, dotacje i subwencje, a także inne wpływy i dochody w całości będą przeznaczone na cele statutowe. Fundacja nie prowadzi i nie zamierza prowadzić w jakiejkolwiek formie działalności o charakterze gospodarczym. Przestrzeganiu zasady nie łączenia działalności fundacyjnej z gospodarczą patronować będzie rada i zarząd fundacji, wyłoniona z przedstawicieli Grupy Chorten oraz osób wykonujących zawody zaufania publicznego.

Pierwszą inicjatywą na rzecz fundacji będzie mecz charytatywny organizowany przez Grupę Chorten 12 czerwca na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Po jednej stronie boiska staną pracownicy Grupy Chorten i właściciele sklepów partnerskich. Po drugiej zaprzyjaźnieni producenci i dystrybutorzy. Wpisowe od zawodników zostanie w całości przekazane na cele fundacji, w planach jest też kwesta wśród kibiców.

- Od lat marzyliśmy o tym, aby zorganizować takie spotkanie sportowe pełne emocji. Teraz, ze względu na powstanie fundacji, mamy ku temu idealną okazję i ważny cel, by zebrać środki na ratowanie zdrowia i życia jej podopiecznych. Mam też nadzieję, że takie przedsięwzięcie zintegruje środowisko handlowe – mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Na murawie na pewno będzie zacięta rywalizacja, bo też nagrodą za wygraną jest wyjątkowy puchar. Będą też pamiątkowe medale. Najważniejszy jest jednak dobroczynny aspekt całego wydarzenia, które będzie częścią I Wirtualnych Targów Grupy Chorten.

 

Katarzyna Pierzchała 4524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.