Producent Nivei wprowadza dezodoranty w ekopuszkach

Beiersdorf, wspólnie z firmą Nussbaum, pracują nad stworzeniem bardziej przyjaznych dla środowiska puszek dezodorantów w aerozolu.

Pierwsze wykonane w całości z materiału pochodzącego ze zużytych puszek po napojach opakowania mają pojawić się na rynku pod koniec tego roku.

Koncern poinformował, że również pozostały asortyment będzie stopniowo przechodzić na bardziej zrównoważone alternatywne opakowania, między innymi dzięki zastosowaniu aluminium z recyklingu.

- Dzięki naszemu pionierskiemu partnerstwu z Nussbaum zmniejszamy nasz ślad węglowy związany z puszkami aerozolowymi nawet o 90% - mówi Norbert Menzel, dyrektor ds. technologii pakowania, Beiersdorf.

Partnerstwo z firmą Nussbaum nie jest pierwszym tego typu. W grudniu 2020 r. Beiersdorf nawiązał współpracę z firmą chemiczną Sabic. Również w tym przypadku nacisk kładzie się na odnawialne, a tym samym bardziej ekologiczne opakowania kosmetyków.

Beiersdorf od lat intensywnie koncentruje się na stopniowym zwiększaniu zrównoważonego charakteru receptur i opakowań produktów wszystkich marek z jej portfolio - wszystko to w ramach programu zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin.

- Nieustannie przyglądamy się naszym procesom, strukturom zaopatrzenia i rozwojowi produktów. Nasze podejście obejmuje cały łańcuch wartości, w tym dostawców, partnerów i firmy logistyczne. Ochrona klimatu jest jednym z głównych obszarów zaangażowania firmy Beiersdorf w zrównoważony rozwój. Firma postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji w całym łańcuchu wartości o 30% do 2025 roku w porównaniu z rokiem referencyjnym 2018 - wyjaśnia Jean-François Pascal, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju firmy w Beiersdorf.

I dodaje, że poprzez stałe obniżanie emisji dwutlenku węgla umożliwiamy również naszym konsumentom prowadzenie przyjaznego dla klimatu stylu życia.

Jednocześnie Beiersdorf nadal koncentruje się na zasadzie gospodarki o obiegu zamkniętym w odniesieniu do opakowań. Oprócz unikania pakowania produktu, chodzi przede wszystkim o zapewnienie, że trzy „R” - redukcja, recykling i ponowne użycie - są przestrzegane w perspektywie długoterminowej w odniesieniu do użytych materiałów.

Joanna Hamdan 12371 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.