Unilever będzie sprzedawał "mięso" z grzybów

Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Knorr czy The Vegetarian Butcher, rozpoczął współpracę z firmą Enough (wcześniej 3F Bio).

Dzięki temu rozszerzy swoje portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein, czyli białka z grzybów.

Do jego wyhodowania Enough wykorzystuje proces fermentacji zero waste. Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in. pszenicą czy kukurydzą. Powstałe mykoproteiny Abunda (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.

Światowy rynek alternatyw mięsa przeżywa obecnie ogromny wzrost. Społeczeństwa na całym świecie stają się bardziej świadome wpływu produktów pochodzenia zwierzęcego na stan zdrowia i kondycję planety. Ostatnie prognozy Boston Consulting Group wskazują, że sektor roślinnych zamienników mięsa w 2035 roku osiągnie wartość 290 miliardów dolarów.

Nowy rodzaj białka wpisuje się w rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70%. Od meisiąca funkcjonuje także na polskim rynku. Dzięki szerokiej gamie zróżnicowanych produktów, z których mogą korzystać zarówno miłośnicy mięsa, fleksitarianie, wegetarianie i weganie, marka chce stać się liderem zmian, który rozpocznie roślinną rewolucję.

The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje nowe technologie i różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce ciągle poszerzać swoje menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty The Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.

– Roślinne zamienniki mięsa są jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Unileverze. Współpraca z firmą Enough pomoże nam opracować i rozwijać bardziej zrównoważone produkty białkowe, które są smaczne, pożywne i przyczyniają się do pozytywnej zmiany. Cieszymy się, że zaawansowane technologie Enough w przyszłości pozwolą nam poszerzać portfolio. Nie możemy się doczekać, by wprowadzić więcej produktów, które będą alternatywą dla mięsa i które pomogą ludziom ograniczyć jego spożywanie bez rezygnacji z walorów smakowych – powiedziała Carla Hilhorst, wicedyrektor wykonawczy ds. badań i rozwoju w dziale Foods & Refreshment w Unilever.

– W przemyśle spożywczym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Produkcja zdrowego i zrównoważonego białka jest jednym z globalnych priorytetów. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Unileverem i marką The Vegetarian Butcher, która wspiera nasz rozwój oraz zapewni szeroką dostępność naszych rozwiązań – dodaje Andrew Beasley, commercial director w Enough.

Celem Unilevera jest osiągnięcie do 2025–2027 roku sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw mięsa na poziomie 1 miliarda euro. To jeden z elementów globalnej inicjatywy "Future Foods", której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska, pomoc konsumentom w przejściu na zdrowsze odżywianie oraz przyczynienie się do zmniejszenia wpływu globalnego łańcucha żywnościowego na środowisko.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.