Kaufland ułatwia świadome zakupy

Detalista do 2023 roku umieści skalę Nutri-Score na opakowaniach marek własnych.

Kaufland jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zaczęła stosować skalę Nutri-Score na opakowaniach produktów marek własnych.

- Już w 2020 roku na produktach K-Bio oraz K-take it veggie zaczęliśmy sukcesywnie wdrażać dobrowolny system znakowania Nutri-Score. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością i zdajemy sobie sprawę, że nie każdy jest w stanie poświęcić dodatkowy czas na analizę składu produktów, szczególnie teraz, kiedy wszyscy dbamy o to, aby nasze zakupy przebiegały sprawnie. Dlatego do 2023 roku opatrzymy wszystkie produkty marek własnych, na których będzie można takie oznaczenie zastosować, skalą Nutri-Score. Mamy nadzieję, że w ten sposób ułatwimy klientom codzienne wybory zakupowe i wesprzemy ich w prowadzeniu świadomej diety - mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

W systemie znakowania Nutri-Score ocenie podlegają wszystkie składniki odżywcze danego produktu, takie jak cukier, sól, białko, błonnik, ilość owoców lub warzyw czy całkowita wartość energetyczna. Wyliczenia opierają się o konkretny algorytm i odnoszą się zawsze do 100 g lub 100 ml artykułu. Wynik prezentowany jest w pięciostopniowej skali oznaczonej kolorem i literą - od ciemnozielonego A (najbardziej korzystny skład) do ciemnopomarańczowego E (najmniej korzystny skład). Skala została opracowana przez niezależnych ekspertów ds. żywienia, a jej stosowanie jest monitorowane przez francuski urząd ds. zdrowia publicznego Santé Publique France.

Zastosowanie Nutri-Score to nie jedyny przykład działań, z pomocą których Kaufland chce towarzyszyć klientom w podejmowaniu świadomych wyborów zakupowych. Sieć stworzyła niedawno w swoich sklepach specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, gdzie w jednym miejscu można znaleźć produkty wegańskie i wegetariańskie, z niską zawartością cukru czy bez glutenu, a w marketach o większej powierzchni także superżywność oraz produkty dla osób aktywnych. Detalista sukcesywnie rozszerza ofertę o produkty roślinne i ekologiczne, komunikując jednocześnie o ich zaletach dla zdrowia i środowiska.

Joanna Hamdan 12542 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.