Krajowa Spółka Cukrowa: konsumencki patriotyzm

O najważniejszych trendach zakupowych w kategorii cukru opowiada Aleksandra Siedlecka, product manager, Krajowa Spółka Cukrowa.

Handelextra.pl: Proszę o wskazanie najważniejszych trendów zakupowych obserwowanych w kategorii cukru - na co konsumenci zwracają uwagę przy zakupie tych produktów - czy liczy się dla nich marka, najchętniej wybierane wielkości opakowania i formy.

Aleksandra Siedlecka, product manager, Krajowa Spółka Cukrowa:

Konsumenci przede wszystkim zwracają uwagę na cenę oraz kraj pochodzenia produktu. Niewątpliwie oznaczenie produktu biało-czerwonym znakiem Produkt Polski i, co za tym idzie, zmieniające się trendy zakupowe powoduje wzrost zainteresowania produktami krajowymi wyprodukowanymi w Polsce przez polskiego producenta. Najchętniej konsumenci sięgają po cukier w opakowaniu 1 kg. Poza tym również duże znaczenie mają wartości zdrowotne. Część konsumentów wybiera cukier trzcinowy, który posiada nieco więcej mikroelementów.

Czy w sezonie, gdy przygotowujemy konfitury i dżemy widać wzrost zapotrzebowania Polaków na cukier?

Oczywiście. W momencie, gdy pojawiają się owoce, czyli w okresie wiosny (np. truskawki) i jesieni (np. śliwki czy gruszki) notujemy wzrost sprzedaży cukru, bez którego nie da się przyrządzić przetworów. Jednak należy zauważyć, że nie są to takie wzrosty, jakie były w latach wcześniejszych.

Których produktów z Państwa oferty nie powinno zabraknąć na sklepowych półkach w sezonie gdy przygotowujemy konfitury i dżemy? Czy są tu nowości?

Pracujemy w obrębie dobrze wyselekcjonowanej od lat grupy produktów. Podstawowe produkty do przetworów to cukier w opakowaniu 1 kg i cukier drobny. Nie powinno także zabraknąć cukru brązowego oraz cukru pudru.

Czy wprowadzenie podatku cukrowego wpłynęło na zapotrzebowanie na cukier od producentów napojów? Jeżeli tak to w jakim stopniu?

Obserwujemy nieznaczny spadek zamówień. Jednak obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19, w tym ograniczona działalność gastronomii i całego sektora HoReCa oraz punków obsługowych, może wypłynąć na zmniejszenie zapotrzebowania na cukier w skali całego roku. Jednak w tym momencie nie dysponujemy szczegółowymi danymi na temat ewentualnego zmniejszenia popytu na cukier.

Joanna Hamdan 12542 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.