Unilever robi rewolucję w opakowaniach

Wszystkie produkty do higieny jamy ustnej Unilevera, w tym pod markami Signal, Pepsodent i Closeup do 2025 r. będą miały tubki nadające się do recyklingu.

Po czterech latach prac tubki nadające się do recyklingu będą dostępne pod koniec tego roku na dwóch największych rynkach produktów do higieny jamy ustnej firmy Unilever: we Francji i Indiach. We Francji nowe tubki zostaną wprowadzone w jej największym asortymencie linii Signal Integral 8, który stanowi ponad jedną trzecią (35%) portfolio past do zębów Unilevera w tym kraju.

Tradycyjnie większość tubek pasty do zębów jest wykonana z połączenia tworzywa sztucznego i aluminium, co nadaje opakowaniu elastyczność, ale także utrudnia recykling. Zamiast aluminium w nowych tubkach zastosowany zostanie materiał wykonany głównie z polietylenu o dużej gęstości (HDPE), który można poddawać recyklingowi.

Będzie to również najcieńszy dostępny na rynku materiał z tworzywa sztucznego, grubości 220 mikronów, co zmniejszy ilość plastiku potrzebnego na każdą tubkę. Producent, aby zachęcić do szerszych zmian w branży, udostępni swoją innowację innym firmom.

Samir Singh, wiceprezes wykonawczy ds. Globalnego oczyszczania skóry i pielęgnacji jamy ustnej, powiedział:

- Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi jest niewątpliwie jednym z największych wyzwań środowiskowych naszych czasów - komentuje Samir Singh, globalny wiceprezes wykonawczy ds. oczyszczania skóry i pielęgnacji jamy ustnej. - Codziennie widzimy jego wpływ na naszą planetę, w tym miliardy tubek pasty do zębów wyrzucanych każdego roku na wysypiska śmieci. Dlatego jestem dumny z najnowszej innowacji w dziedzinie opakowań, dzięki której do 2025 r. cała nasza oferta past do zębów zostanie zapakowana w tuby nadające się do recyklingu. Droga do tego punktu była długa i pełna wyzwań, ale mamy nadzieję, że ta transformacja zainspiruje również szerszą branżę do dokonania zmian - dodaje.

Projekt został zatwierdzony przez RecyClass, który wyznacza standardy recyklingu dla Europy, a także laboratoria w Azji i Ameryce Północnej.

Unilever współpracował przy innowacji z wieloma globalnymi producentami opakowań, w tym EPL (dawniej Essel Propack), Amcorem, Huhtamaki i Dai Nippon Indonesia (DNPI). Ponadto eksperci firmy Unilever od receptur i smaku pilnowali, by nowe tuby nadal chroniły jakość i smak produktu. 

- Jeśli chodzi o zrównoważoną higienę jamy ustnej, wyzwaniem było opracowanie produktu, który można poddać recyklingowi bez dodawania dodatkowego plastiku do tuby - mówi Alan Conner, wiceprezes na Europę EPL (dawniej Essel Propack). - EPL jest wiodącym na rynku światowym dostawcą tubek do pasty do zębów i cieszy się, że może wspierać tę przełomową innowację, która stanowi punkt zwrotny dla branży higieny jamy ustnej i jest pierwszym, lecz kluczowym krokiem w zmniejszaniu ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Biorąc pod uwagę wielkość i skalę firmy Unilever, jej zobowiązanie do konwersji 100% globalnego portfolio past do zębów do 2025 r. niewątpliwie skłoni innych do podjęcia działań - przekonuje.

Unilever współpracuje z globalnymi organizacjami zajmującymi się recyklingiem, aby zapewnić zbiórkę i recykling nowych tubek. Taka sytuacja będzie miała miejsce we Francji, gdzie konsumenci będą mogli umieścić nowe tuby w ich domowych pojemnikach do recyklingu, gotowe do zbiórki i przekształcenia w nowe produkty.

Marki, w tym Signal, planują również wprowadzić więcej plastiku PCR (z recyklingu poużytkowego) do swoich opakowań nadających się do recyklingu do 2022 r. we Francji i na innych rynkach europejskich. Znacząco ograniczy to wykorzystanie pierwotnego plastiku i będzie wspierać przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.