InPost jeszcze przyspiesza rozwój Paczkomatów

Na koniec 2021 r. spółka chce mieć 15,5-16 tys. Paczkomatów. Oznacza to, że już w tym roku zwiększy ich liczbę o ok. 4 tys., czyli o jedną trzecią.

InPost intensywnie rozwija sieć Paczkomatów: na koniec marca miał ich w Polsce 11743, a w całej Europie przeszło 13,5 tys. To wzrost rok do roku niemal o połowę. Wolumen przesyłek na naszym rynku prawie się podwoił, a w skali międzynarodowej zwiększył się siedmiokrotnie, głównie dzięki rynkowi brytyjskiemu, na którym liczba Paczkomatów wzrosła o 76%. W Wielkiej Brytanii przychody w pierwszym kwartale przekroczyły łączne obroty w trzech pierwszych kwartałach 2020.

– InPost może pochwalić się świetnym początkiem roku 2021 r. – komentuje Rafał Brzoska, prezes spółki. -  Osiągnęliśmy znakomite wyniki finansowe. Dlatego podwyższamy prognozy na cały rok. W ciągu tego kwartału znacznie zwiększyliśmy tempo wdrażania systemu Paczkomatów – zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii – a także wdrożyliśmy nowe, rewolucyjne usługi, jak zwroty bez etykiet. Planujemy dalsze przyspieszenie tempa wdrażania Paczkomatów w Polsce i zwiększamy nasze inwestycje – informuje.

W pierwszym kwartale 2021 r. InPost zanotował przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93% r/r. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 144% do 332 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 41,9% i zwiększyła się o 880 punktów bazowych w porównaniu do I kwartału 2020 r.

Jednocześnie InPost podwyższył prognozy na 2021 r. w Polsce: przewiduje 15,5-16 tys. paczkomatów na koniec roku, wzrost wolumenu paczek na poziomie 50-57%, a skorygowana marża EBITDA ma wynieść 45-47%. Tegoroczne inwestycje wyniosą 865-920 mln zł.

Pod koniec I kwartału InPost miał w Polsce ponad 6,3 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile, co według Rafała Brzoski przekłada się na stałe zaangażowanie odbiorców i wzrost lojalności wobec marki.

Ponadto firma planuje akwizycję Mondial Relay, która będzie miała wpływ na międzynarodową strategię rozwoju InPostu i jest krokiem w kierunku realizacji ambicji, aby stać się liderem wśród europejskich platform dostaw dla e-commerce.

NIE TYLKO INPOST. KOLEJNI GRACZE ZAPOWIADAJĄ STAWIANIE AUTOMATÓW DO ODBIORU PRZESYŁEK. MIEJSCY AKTYWIŚCI MÓWIĄ, ŻE TAK DALEJ BYĆ NIE MOŻE

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.