Firma z Polski podbija Europę

Producent napojów dla największych sieci handlowych i firma zajmująca się rozlewem napojów dla globalnych producentów Krynica Vitamin zwiększa eksport i zwielokrotnia zyski. Ma też umowę ze Schweppesem.

I kwartał 2021 roku Krynica Vitamin zakończyła z przytupem. W ciągu trzech miesięcy zapewniła sobie przedłużenie współpracy z europejskim kontrahentem (niewymienionym z nazwy) do końca 2023 roku na kwotę 26 milionów euro, podpisała kontrakt z europejską spółką zależną amerykańskiego partnera na dostawę napojów na rok o wartości 2,6 mln dol. oraz zawarła umowę ramową ze Schweppes International Limited na produkcję napojów pod marką zamawiającego w puszkach i szklanych butelkach na 5 lat.

Jet to nowość w działalności firmy, do tej pory zajmowała się bowiem produkcją i rozlewaniem napojów w puszki i butelki plastikowe. W I kwartale producent zainwestował w jej rozbudowę ponad ćwierć miliona złotych.

Nowy segment...

Choć około połowę przychodów Krynica Vitamin osiąga z produkcji napojów energetycznych, obecnie planuje szczególnie intensywnie rozwijać segment hardseltzerów. Są to niskoalkoholowe (4-6%) napoje na bazie wody mineralnej bądź gazowanej, z krótkim prostym składem (prócz wody i alkoholu na bazie fermentowanego cukru dochodzą tam jeszcze aromaty owocowe. Ten segment zaczął mocno zyskiwać na popularności dwa lata temu i wciąż kwitnie, a szczególną popularnością cieszy się w Stanach Zjednoczonych. Ponieważ proces produkcyjny tych napojów wyklucza produkcję pod jednym dachem z napojami bezalkoholowymi, producent zainwestował w odseparowanie obu procesów (przebudowę hali w Dziadkowskiem-Folwarku i przeznaczenie dwóch z pięciu linii na hardseltzery).

...i nowa branża

To nie koniec rewolucji w firmie. Po tym jak w II kw. 2020 roku Krynica rozpoczęła produkcję płynów do dezynfekcji, a potem w IV kw. do niej powróciła, zarząd podjął decyzję o budowie chemiczno-kosmetycznej odnogi działalności. W tym celu remontuje zakład w Niechcicach, i o ile nie stanie temu na przeszkodzie kolejna fala pandemii, budynek zostanie oddany do użytkowania jeszcze w II kwartale.

Od stycznia do marca 2021 roku grupa miała 84,75 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 23% więcej niż rok wcześniej. Na czysto zarobiła 1,55 mln zł wobec ubiegłorocznej straty w wysokości 56 tys. zł.

 Zdjęcie: Shutterstock

 

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.