Metro Properties: 333 umowy najmu

Aż 333 umowy łączące najemców i wyjmujących zostały przedłużone w ub.r. przez Metro Properties i partnerów biznesowych firmy, prowadzących swoje sklepy w centrach M1 w Polsce.

Pojawiło się również 21 nowych najemców wielu branż, a wynajęta powierzchnia w obiektach Metro Properties sięga ponad 97% (stan na koniec marca br.).

- Miniony rok był bardzo intensywnym czasem dla naszej firmy, mimo wyłączenia z działalności większości powierzchni handlowej z powodu obostrzeń związanych z pandemią – mówi Renata Kinde-Czyż, prezes Metro Properties. - Zmieniające się warunki niemal z tygodnia na tydzień i brak przewidywalności działań biznesowych w naszej branży powodowały, że rozmowy z najemcami przybrały charakter ciągły. Kluczowe okazały się nasze dobre relacje, doświadczenie sprawnego zarządcy obiektów handlowych i zaufanie – podkreśla.

W czasie pandemii przedłużone zostały 84 umowy najmu na łączną powierzchnię 24 000 mkw. w dziewięciu lokalizacjach w Polsce. To firmy wielu branż, jak marka sklepów wnętrzarskich Komfort, Abra z branży meblarskiej, Martes Sport, Smyk, czy sklepy z modą damską i męską Carry oraz popularne marki grupy LPP.

Do centrów M1 dołączyło też 21 nowych najemców, którzy zajęli powierzchnię ponad 3 000 mkw. Wśród nich znaleźli się: Tefal z artykułami dla domu, wielobranżowe Pepco i Tedi, Tatuum z modą dla kobiet i mężczyzn, 5-10-15 z ubraniami dla dzieci i młodzieży, czy niemiecki salon optyczny Fielmann.

Obecnie firma prowadzi negocjacje z 11 nowymi najemcami w obiektach w Czeladzi, Zabrzu, Krakowie i podwarszawskich Markach. Rozmowy dotyczą najmu na łącznej powierzchni prawie 1300 mkw.

- Zarządzanie portfolio najemców w czasie pandemii okazało się nie lada wyzwaniem dla całego zespołu Metro Properties. Duże zainteresowanie klientów zakupami w centrach M1 i wysokie wskaźniki sprzedaży w czasie normalnego funkcjonowania obiektów, miały duże znaczenie w naszych rozmowach i negocjacjach – mówi Justyna Hara, dyrektor działu najmu Metro Properties. - Niewątpliwym sukcesem jest niemal stuprocentowy poziom najmu po tak trudnym roku i zainteresowanie nowych marek, które planują dołączenie do naszych obiektów – uważa.

Jej zdaniem dzięki inwestycjom prowadzonym w czasie kolejnych lockdownów oraz zmianom organizacyjnym, firma znacząco obniżyła koszty wspólne w centrach M1, co mimo podwyżek cen na rynku, pozwala utrzymać wydatki najemców na stabilnym, zbliżonym poziomie. Po raz kolejny też zredukowano zużycie energii elektrycznej i emisję dwutlenku węgla.

W lipcu ubiegłego roku Metro Properties wdrożyło w zarządzanych centrach pierwszą aplikację w Polsce - iMall, umożliwiającą zdalne zarządzanie obiektami i niemal błyskawiczną wymianę informacji najemców i wynajmujących.

Centra M1 w Polsce to dziewięć obiektów zlokalizowanych w większości w Polsce centralnej i południowej. Ich łączna powierzchnia najmu (GLA) wynosi 450 000 mkw. W obiektach z charakterystycznym czerwono – żółtym logo znajduje się 650 sklepów niemal wszystkich branż: od marketów spożywczych, budowlanych, po sklepy z modą, obuwiem i biżuterią, po salony z artykułami dla domu czy punkty usługowe, kafejki i cukiernie.

 

Katarzyna Pierzchała 4524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.