Konsolidacja Tesco i Netto wchodzi w fazę logistyki

10 maja rozpoczęło się towarowanie produktów w nowym magazynie Netto, który duńska sieć przejęła od Tesco.

Jak zapowiada Netto, początek obsługi przez magazyn byłych sklepów Tesco, które przeszły transformację w sklepy Netto w formacie 3.0, planowany jest na 24 maja.

Magazyn w Gliwicach o powierzchni 56 tys. m kw. został uruchomiony na potrzeby Tesco w lipcu 2011 r. Obsługuje obecnie 120 sklepów Tesco na południu Polski, ale jego potencjał pozwala na zaspokojenie potrzeb nawet 350 lokalizacji.
 
- Przejęcie Tesco to także duże wyzwanie logistyczne i początek nowego rozdziału w historii logistyki naszej firmy. Nasza sieć logistyczna liczy obecnie 5 magazynów, w tym dwa przejęte od Tesco. Dwa nowe Centra Dystrybucyjne idealnie wpisują się w nasze potrzeby i pozwolą w sposób znaczący ograniczyć koszty transportowe, które to stanowią lwią część kosztów logistyki. - mówi Przemysław Podsiadły, head of supply chain & logistics Netto.
 
Praca magazynu na potrzeby Netto ruszyła już 10 maja. Rozpoczęty proces towarowania ma potrwać około dwóch tygodni. Według planu w pierwszej fazie w magazynie pracować będzie około 320 osób, obsługując zarówno obecne sklepy Tesco, jak i te po transformacji w Netto 3.0. W magazynie składowane będą produkty z różnych grup asortymentowych w odpowiednich dla nich strefach temperaturowych: ambient, chilled, F&V i meat.
 
Wraz z magazynem Netto nabyło także od Tesco osiem samochodów i 378 naczep, które są  przystosowane do transportu towarów chłodzonych. To pierwsza własna flota Netto, które dotąd korzystało z zewnętrznej bazy transportowej współpracujących z siecią przewoźników.

Magazyn w Gliwicach nie jest jedynym tego typu obiektem przejętym od Tesco. Drugi to magazyn w Teresinie, który na razie wciąż obsługuje tylko sklepy Tesco. Początek towarowania przez Netto w tej lokalizacji planowany jest na połowę roku. Zdaniem Netto oba obiekty dopełniają siatkę logistyczną Netto (tworzoną dotąd przez centra logistyczne w Motańcu koło Stargardu, Domasławiu koło Wrocławia oraz Kopytkowie koło Starogardu Gdańskiego) i pozwolą wspierać dalszy rozwój firmy.

Joanna Hamdan 12371 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.