Allegro: jest lepiej niż oczekiwaliśmy

W pierwszym kwartale 2021 r., m.in. dzięki współfinansowaniu przez sprzedawców dostaw do Paczkomatów, przychody platformy wzrosły o nieco ponad 60%. Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących na Allegro przekroczyła 13,2 mln, o 13,4% więcej niż przed rokiem.

Na zdjęciu François Nuyts, prezes Allegro

W I kw. 2021 r. wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost o 46,1% r/r. Przychody netto Grupy w tym okresie wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1% wyższe niż w I kw. 2020 roku.

Największy, 82,2% udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4% przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9% oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1%. Do wzrostu przychodów przyczynił się m.in. wzrost wskaźnika take rate (opłata pobierana przez platformę od transakcji między konsumentami a sprzedawcami wystawiającymi swoje produkty do sprzedaży lub dostawcę usług) o 112 pb. (1,12 pkt proc.) r/r do 10,43%.

Skorygowana EBITDA, czyli zysk operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia zdarzeń jednorazowych, wyniósł 535,6 mln zł (+50,6% r/r).

– Allegro wypracowało naprawdę solidne wyniki w pierwszym kwartale, między innymi dzięki bardzo dobrym rezultatom z działalności reklamowej, a także w związku z pierwszymi przychodami z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do Paczkomatów w ramach programu Smart! – powiedział Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro. – Przełożyło się to na wzrost przychodów o 61,1% (...). Te wyniki zachęcają nas do kontynuacji inwestycji w innowacje na platformie, między innymi Allegro Pay, dalszy rozwój programu Smart! oraz infrastrukturę związaną z dostawami, przy jednoczesnym dalszym ograniczaniu dźwigni finansowej do końca roku. Chociaż planujemy rozważnie, licząc na zniesienie dalszych ograniczeń i spodziewając się zaostrzenia konkurencji, z przyjemnością możemy dziś podnieść nasze oczekiwania dotyczące spodziewanego wzrostu GMV, przychodów i skorygowanej EBITDA w całym 2021 roku – dodał.

Teraz grupa spodziewa się, że GMV wzrośnie o około 20% r/r, skonsolidowane przychody netto wzrosną o nieco ponad 30% r/r, a skorygowana EBITDA wzrośnie o około 20% r/r.

Nakłady inwestycyjne pozostaną na niezmienionym poziomie 550-600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r. Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności, po skokowym zwiększeniu skali działalności w 2020 r., a także nowe rozwiązania logistyczne, mające na celu dalsze usprawnianie dostaw. Plany te zakładają m.in. zakończenie pierwszych etapów budowy własnej sieci automatów paczkowych Grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, która zapewni dodatkowe źródło przychodów dla Allegro z tytułu magazynowania, pakowania i wysyłki towarów w imieniu sprzedawców.

– Po dynamicznym wzroście w 2020 r., w pierwszym kwartale tego roku odnotowaliśmy dalszą poprawę rezultatów – zarówno pod względem miar operacyjnych kluczowych dla satysfakcji klientów, jak również samych wyników finansowych. Nieustannie usprawniamy obszary, które nazywamy podstawami handlu detalicznego, zapewniając najbardziej konkurencyjne ceny i zwiększając wybór, a także rozwijaliśmy nowe obszary działalności, takie jak Allegro Pay i platforma Allegro Biznes – powiedział François Nuyts, prezes Allegro. – Konsumenci coraz częściej wybierają Allegro, robiąc codzienne zakupy. Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4% więcej niż przed rokiem. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, a także liczby ofert. Wyczekując zniesienia obostrzeń dotyczących COVID, jesteśmy przekonani, że dzięki wszystkim zaplanowanym przez nas innowacjom Allegro pozostanie dla konsumentów najlepszym miejscem do robienia zakupów – deklaruje prezes Allegro.

W pierwszym kwartale 2021 r. Allegro zatrudniło ponad 300 nowych osób, zwiększając łączne zatrudnienie do ponad 3,5 tys. osób.

– Zespół Allegro nieustannie się rozwija, mimo że większość z nas nadal pracuje zdalnie. W pierwszym kwartale do Allegro dołączyło ponad 300 nowych pracowników, a w całym 2021 roku planujemy zwiększyć zatrudnienie o 1,5 tysiąca osób – powiedział François Nuyts. – Jestem niezmiennie pod ogromnym wrażeniem poziomu zaangażowania w naszym zespole i jego nastawienia na innowacje. Chcąc rozwijać naszą kulturę współwłaścicielstwa i przyciągać największe talenty z Polski i z zagranicy, po raz pierwszy w naszej historii dokonaliśmy rocznego przydziału akcji pracownikom w ramach planu motywacyjnego Allegro Incentive Plan. Program sięga głęboko w strukturę naszej organizacji i jesteśmy przekonani, że dzięki temu nasi pracownicy będą mogli uczestniczyć w sukcesie Allegro – firmy, którą budują każdego dnia – podsumował prezes Allegro.

Magdalena Weiss 3171 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.